Se enkelt indlæg
Gammel 10-10-2014, 11:26   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Peter.

For at gøre det kort for andre interesserede:


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164069

§ 3. Kommunen tilrettelægger selv, hvordan den sundhedsfaglige rådgivning i sager om sygedagpenge, kontanthjælp, revalidering m.v. tilvejebringes, herunder om den sundhedsfaglige rådgivning tilvejebringes fra kommunalt ansat sundhedsfagligt personale.

- Denne paragraf læner min kommune sig op af, og det er sikkert det samme landet over..

Det er langt billigere for kommunerne at fortsætte med at benytte de kommunalt/eksterne lægekonsulenter sådan som praksis hidtil har været.

Det er min oplevelse, at uanset hvor meget vi går i dybden med bekendtgørelser udover denne (BEK 813) Så forvirrer det mere end det gavner.


Stk. 2. I sager, der skal behandles i rehabiliteringsteamet, samt i løbende sager om jobafklaringsforløb, ressourceforløb, fleksjob og tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende, kan kommunen alene benytte sundhedsfaglig rådgivning fra klinisk funktion i regionen og borgerens praktiserende læge, jf. § 25 c, stk. 2, i lov om ansvaret for og styringen af den aktiv beskæftigelsesindsats.


Her står klokkeklart, at i sager der skal behandls i rehabiliteringsteamet......


Kommunen kan ikke finde hoved og hale i hvornår en sag er påbegyndt..
En sag er påbegyndt når Rehabiliteringsskemaets forberende del er blevet lavet, så må kommunen ihvertfald ikke bruge lægekonsulenter citat Fuldmægtig AMS


Du har fuldstændig ret, når du skriver
"Her skal Sundhedkoordinatoren være sig bevidst om, at der er kommet et økonomisk incitament, hver gang en Sundhedskoordinator ikke selv har den fornødne viden og kræver en kontakt til Klinisk Funktion."


Har du forresten lyttet til den lydoptagelse jeg sendte dig?
Her fremgår det også hvornår en sag er påbegyndt.

Sidst redigeret af Bodrum; 10-10-2014 kl. 11:30.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat