Se enkelt indlæg
Gammel 31-07-2013, 11:00   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg mener, at det hele kommer an på, om du har optjent feriepenge i forvejen eller ej, og hvor du har feriepengene tilgode fra.

I den gamle ordning i fleksjob var det sådan, at hvis man ikke havde optjent feriepenge, så kunne man søge ledighedsydelse fra kommunen/jobcentret, og det skal man søge inden afholdelse af ferien.

Når man er f.eks. i et nyt job, mener jeg, at det er normalt, at de trækker lønnen fra, hvis der ikke er optjent feriepenge fra samme sted. Men andre må lige rette mig.

Jeg fandt lige lidt paragraf her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144807

Beregning af fleksløntilskud
§ 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. af lønindtægten, indtil indtægten inkl. arbejdsgiverens og den ansattes pensionsbidrag pr. måned før skat udgør 13.208 kr. (2013-niveau). For den lønindtægt, der ligger over 13.208 kr. (2013-niveau) pr. måned før skat, nedsættes fleksløntilskuddet med 55 pct.
Stk. 2. Hvis en ansat i fleksjob har anden lønindtægt eller indtægt fra selvstændig bibeskæftigelse, finder stk. 1, tilsvarende anvendelse.
Stk. 3. Hvis en ansat i et fleksjob får udbetalt løn under sygdom, barsel eller ferie eller modtager feriegodtgørelse under ferie, finder stk. 1 tilsvarende anvendelse.


Men under alle omstændigheder, kan du jo bede om en skriftlig begrundelse fra jobcentret om, hvorfor du ikke skal have fleksløntilskud... Jeg har selv lidt svært ved at gennemskue, hvordan tingene kan hænge sammen i den nye fleksjobordning...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat