Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2009, 14:03   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Razmo jeg ved godt hvordan man tænker om det og har da også selv prøvet at have lyst til at give nogen et lag tæsk ...

Men selvtægt er stadig ikke vejen frem og undskyld mig jeg er ud af en ambivalent familie med min blå bror og min søster som er jobkonsulent på kommunen og så mig...

Men derfor mener jeg at vide at jobkonsulenter også er mennesker og ikke dårlige mennesker men klemte mennesker at de blå mange gange bare ikke har prøvet livet på egen krop og ikke ved hvad de taler om , og jeg tror altså ikke at man kan banke dem til at forstå , lige så lidt som de kan tæske os raske ....

Og det sidste vi har brug for i dette samfund er flere og mere forråelse , jeg er målløs over hvordan samfundet har ændret sig de sidste 20 år fra da jeg var 23 og til nu hvor mine sønner er ved at være i den alder ....

Jeg var lykkelig da min sønner flyttede hjemmefra og jeg så ikke længere ved at de er i byen og hvornår , de risikere stadig at være dem der bliver slået ihjel men nu ved jeg ikke hvornår de er i byen og kan derfor sove trygt .. og har bedt dem om ikke at fortælle mig når de skal i byen ... ...

Jeg kan sq da se hvor yndig det ville blive hvis vi nu også skulle til at brænde jobcentre ned, jeg er stadig af det håb at vi kan opnå noget med dialog ,jeg har ikke lyst til at leve i det voldgie samfund vi har og vil bestemt ikke være med til at gøre det værre og ville aldrig hverken vise forståelse eller accept af at nogen gør det....

syntes det er stupidt og bringer os ned på de andre stupides nivau og der ønsker jeg for min del ikke at være ....
Vi er enige... problemet er, at med dette "ømfindige" emne, er det nogengange MEGET svært at få folk til at forstå forskellen imellem at "Forstå", og "acceptere"...

jeg FORSTÅR at det sker, men jeg ACCEPTERER det ikke... jeg ville bare ønske, at man så lidt mere på HVORFOR det sker, og fik "mobberne" draget ind i problemet, for det ligner ikke noget, at systemet skal slippe udenom hver gang med deres "mobberi" af svage, fattige og syge borgere...

Derfor "rap'er" jeg hver gang jeg ser sådan en diskution, og der kun bliver lagt fokus på reaktionen, men aldrig på årsagen, for det får den der lavede reaktionen til at fremstå som ondskaben selv, og den der lavede årsagen til at fremstå som det store offer.

Jeg er udmærket klar over, at dem det går ud over ikke kan gøre for at systemet er blevet indrettet sådan... og det er tragisk når nogen ser sig nødsaget til at begå selvtægt... men NÅR det så sker, så synes jeg sgu' man skylder at få historien frem fra BEGGE vinkler, og ikke kun den sædvanlige "Psykopat, kontanthjælpsmodtager, fattig, misbruger, nasserøven der ville brænde det uskyldige jobcenter af!" ting... jeg krummer tæer hver gang det sker.

Sidst redigeret af Razmo; 19-02-2009 kl. 14:07.
  Besvar med citat