Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2012, 02:10   #8
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Kan man ikke bare give samtykker enkeltvis, så man ved hvilke oplysninger Jobcenter indhenter om en?

Jeg har også oplevet at mine sundhedsoplysninger groft misbrugt af Jobcenters visitationsteam.

Jeg tænker når Jobcenter i forvejen har alle ens sundhedsoplysninger, og meddeler at de blot vil indhente en erklæring fra ens egen læge på man er for syg til personligt fremmøde i Jobcenter, så skal man vel ikke føle sig tvunget til at underskrive en standard samtykkeerklæring, der giver Jobcenter ubetinget adgang til ens sundhedsoplysninger, herunder alt der står listet af private oplysninger på sundhed.dk, som det ikke er lovligt for dem at kigge i, hvis ikke det vedrører ens sag, men de kan ikke undgå at se alle ens sygdomme på listen derinde.
Man giver dem ved ubegrænset samtykke, adgang til at snage i alt hvad man foretager sig på det sundhedsmæssigt plan i offentligt regi, ting som måske slet ikke angår dem, det heder vist "dyneløfteri."


De lægelige oplysninger af mine der blev indhentet og misbrugt, var ting der ikke vedkom dem, men som de fik vendt 180 grader, og de straks var jeg mistænkt for at være en uærlig person igen, igen, som vi jo alle straks er, hvis vi bliver syge.

Jeg har måtte modbevise dette ved igen at gennemgå en ubehagelig undersøgelse, hvilket på ingen måde kan siges at være i orden.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat