Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2017, 17:54   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Kan ikke huske om det har været nævnt, men så nævner jeg det lige igen.

K10 anbefaler at man laver sine anmodninger, dvs. ansøgninger og klager skriftligt og printer ud i to eksemplarer, den ene afleveres og den anden bruges til at få en kvittering på modtagelsen.
For som Peter altid skriver du befinder dig i en retssag og derfor skal du sikre dig selv at der altid er bevis for alt.

Når jeg taler med min sagsbehandler, så optager jeg altid samtalerne, hun har en tilbøjelighed for at ville ringe, så jeg har installeret en app som optager alle samtaler der går ind og ud af min telefon og så sletter jeg jævnligt de optagede samtaler der ikke vedrører min kommunale sag.

Når jeg er til møde nede hos kommunen så optager jeg alle samtaler med en kuglepen som jeg har købt på nettet og som kan optage op til 8 timer.


Jeg var med til at skrive i en tidligere tråd hvor debattøren hjalp sin fætter med fætterens sag og kommunen var totalt ligeglade med henvendelser som dem du har foretaget og svarede ikke på spørgsmål. Men da de søgte aktindsigt, vupti dem fik de med det samme og årsagen til det er at der er lovgivning der siger at anmodninger om aktindsigt skal de reagere på inden for 7 arbejdsdage.

Du skal nok passe på med at være "bange for" kommunen og hvad de kan finde på, det jeg har erfaret her på k10 er at dem som er bange for hvad kommunen kunne finde på hvis jeg gør dit eller dat er dem som taber, dem som tager sagen i egen hånd og sikrer sagens indhold og klager over ting som går dem imod er dem som ender med at komme i mål med enten fleks eller pension.

Når nu ressourceforløbet ikke giver dig en anderledes økonomi så vil jeg tro at det er bedst at klage over afslaget, hvordan mener du at klagen kan komme til at forhindre dig i at få hjælpen i et ressourceforløb?

Kan ikke huske men har du selv forsøgt at ansøge om et ressourceforløb?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat