Se enkelt indlæg
Gammel 21-12-2023, 14:14   #222
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fysioterapien anno 2023

Fra Facebook

""Har været til fysioterapeut med atrose som jeg har i begge fødder, samt rygsøjlen og knæ, muligvis i hofteled.

Han siger der forsket og alt det skanning ikke er noget værd.

Det tager langt tid at få svar på skanningen, så er folk blevet raske.

Det har ingen betydning at brusken er slidt væk.

Og det er ens hjerne der spille en et puds ( nu mig) så min bliver snydt til at tro man har ondt.

Ærligt talt kan jeg flere dage ugeligt ikke gå ret godt, og koble ud i min bil, særlig venter storetå er ramt, men det er i alle tæer.

Det kom geren når man var ked af det, havde stress eller andre problemer med noget.

Så siger han at de begyndt en ny behanling han brækker læs i mine fødder i leden og drejer ankelen i mærkelige retninger men jeg skal holde imod.

Jeg får ondt i næsten en uge,ja det havde jeg i forvejen jo. Mine indlægsåler behøver jeg ikke de hjælp ikke.

Jeg har for 30 år siden fået førtidspension grundet Me/cfs og Fibromyalgi, og fik den tilbagevirkende 7 år.

Altså jeg tænkte Per Fink, da jeg hørte den historie. Kan man nu ikke gå til fysioterapeut mere?""

Jeg har og så for lav stofskifte, efter det blev behandlet fim jeg for højt kolestreol og en lymfekræft i de blodceller der udgør immunforsvar. WM kalder man den, den er behandlet så den er i ro.

Men kan det virkeligt være rigtig, at det sådan de tænker nu?


Hilsen Peter

Bilag

https://www.k10.dk/showpost.php?p=36...uNlFgxVLz--hMA

""Mennesker med Funktionelle Lidelser har ofte symptomer fra flere forskellige organsystemer. Mange oplever smerter i bevægeapparatet, og fysioterapeuten vil derfor ofte være en af de fagpersoner, som vil blive kontaktet tidligt i forløbet.

Diagnosticering

For fysioterapeuten er det en forudsætning for et godt forløb, at mistanken om en funktionel lidelse bliver vakt. Til dette er en grundlæggende viden om funktionelle lidelser nødvendig. Meget af den nødvendige information vil kunne findes på denne hjemmeside og i den anbefalede litteratur.

Fysioterapeuten bør ved undersøgelse og behandling spørge ind til symptomer, som ligger ud over bevægeapparatet. Nogen vil opfylde kriterierne for svær funktionel lidelse, i forskningssammenhænge kaldet Bodily Distress Syndrom, eller forkortet: BDS.
""

Fysioterapien protesterede ikke da de blev opfordret til at scannes deres patienter for "Funktionel Lidelse" UDEN PATIENTERNES VIDEN OG ACCEPT.

Derfor søgt aktindsigt fordi fysioterapeuter er pligtige til at fører journal.

Hvis kommunen fik indblik i dette, ville det være mana for at trække tiden ud.

https://www.fysio.dk/fysioterapeuten...5FAzzHTIC-zWJY
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat