Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2014, 23:18   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Finder det nu helt ok, at voksne hjemmeboende børn med en indtægt efter skat på 8000 kr betaler rimeligt beløb til husstandens overlevelse. Havde hun egen bopæl, ville det jo også koste kassen. Ved evt boligstøtte vil alle over 18 års indtægt jo også indgå o beregningen.
Godt du indgår i en positiv dialog med kommunen - det fremmer ofte processen.
Det er rimeligt, at de voksne hjemmeboende børn betaler et beløb hjemme, som dækker den mad m.m., som de selv bruger, et tilskud til husleje, el, varme, licens m.m.

Men det er dælme da ikke rimeligt, at de også skal være medforsørger for deres mindre søskende.

For mit eget vedkommende prøver jeg at forberede mig på, at min datter bliver 18 til efteråret.
Min månedlige udgift til husleje (incl. varme o.l.) er på ca. 5.000 kr.
Dertil får jeg ca. 2.000 kr. i boligsikring.

Når min datter fylder 18 år, så forventer jeg, at jeg mister min boligsikring.

Men min datter vil sandsynligvis ikke have en indtægt, så hun både kan betale et rimeligt beløb til kost o.l., el, licens, transport og husleje.

Og, når hele boligudgiften er ca. 5.000 kr. og vi bor 3 mennesker i lejligheden (mig, min datter og hendes lillebror), så kan det jo ikke være rigtigt, at hun skal betale mere end 1/3.

Som jeg ser det, så forventes det, at hun er medforsørger for sin lillebror. Og det kan dælme ikke være i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat