Se enkelt indlæg
Gammel 25-04-2014, 09:05   #508
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kalundborg kommune, formand for KL, Kommunernes Landsforening.

Min første henvendelse til Kalundborg kommune, den 2 december 2013, som jeg aldrig har modtaget svar på:

"Kære Kalundborg kommune.

Jeg har besvær med at finde de offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2, på vores hjemmeside.

Har jeg mulighed for at få oplyst, hvor disse sagsbehandlingsfrister er offentliggjort?

Med venlig hilsen

Peter Hansen"

Den 2 april 2014 skriver jeg til borgmesteren ref #505 og har ikke modtaget nogen form for reaktion, derfor nedestående.

Fornemmer, at borgerne i Kalundborg kommune ikke er særlige velkommen, når de henvender sig til kommunen. Mange flotte ord med 10 dages svarfrist og fine Ide-tilbud. Men så må vi tage sagen inden om Tilsynet, så samfundet kan bruge nogle kostbare juristlønninger og komme med en forudsigelig afgørelse om 1 år eller mere. Var vi ikke i krise?

Kære Kalundborg kommune.

CC.: Ole Pass, Rødover kommune, Formand for danske socialchefer samt formand for KL, Kommunernes Landsforening, en privat interesseorganisation.

For god ordens skyld, kan jeg oplyse, at samtlige svar desangående, vil blive offentliggjort.

Jeg har skrevet følgende til kommunens ide side, som der bliver lovet tages seriøst, med kopi til samtlige medlemmer af kommunalbestyrelsen, da det er dennes ansvar at Retssikkerhedslovens §3 stk.2 bliver efterlevet.

Udover dette har jeg tidligere skrevet til borgmesteren, dog uden succes da jeg endnu ikke har modtaget et svar. Retssikkerhedsloven blev vedtaget af Folketinget tilbage i 1998 og skærpet 2010. Så må tiden være inde til, at denne vigtige lov efterleves og fastsættes af kommunalpolitikerne og ikke embedsmænd/kvinder.

"Kalundborg kommune overholder ikke Retssikkerhedslovens §3 stk 2 og har, dels manglende sagsbehandlingsfrister og ikke specifikke oplyste frister offentliggjort.
Det har en konsekvens for den svages retssikkerhed, som derved ikke på forhånd kan se sin sagsbehandlingsfrist på forhånd.
Der er kommet ny lovgivning, med Rehabiliteringsteam,som også skal oplyses sagsbehandlingsfrister.

Jeg står til rådighed, hvis der skulle være behov for det.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
"

Bilag.

Kalundborg kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister. Eksempel ud af mange ulovlige. Bemærk teksten:

"Ventetid fra modtagelse til opstart af sag."

http://www.kalundborg.dk/Om_kommunen...elenheden.aspx

Eksempel på hvordan det skal se ud.

http://www.horsenskom.dk/~/media/ESD...sudvalget.ashx

http://www.horsenskom.dk/~/media/Pub..._2014_pdf.ashx

Med venlig hilsen

Peter

CC.: offentliggørelse her http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 samtlige kommunalbestyrelses medlemmer


"Tak for din e-mail

Indlæg som er sendt til idé-postkassen, vil blive læst af borgmester Martin Damm, samt en administrativ medarbejder.

Ideerne vil blive taget med i det videre arbejde og planlægning i Kalundborg Kommune. Borgmesteren har ikke mulighed for at svare alle henvendelser personligt, men du kan forvente at din mail vil blive læst, og blive taget seriøst.

Med venlig hilsen

Martin Damm
Borgmester"


25-04-2014 07:04
Navn Peter Hansen

Min gode ide

Kalundborg kommune overholder ikke Retssikkerhedslovens §3 srk 2 og har, dels manglende sagsbehandlingsfrister og ikke specifikke oplyste frister offentliggjort.
Det har en konsekvens for den svages retssikkerhed, som derved ikke på forhånd kan se sin sagsbehandlingsfrist på forhånd.
Der er kommet ny lovgivning, med Rehabiliteringsteam som også skal oplyses sagsbehandlingsfrister.

Jeg står til rådighed, hvis der skulle være behov for det.

Med venlig hilsen

Peter Hansen


"Tak for din henvendelse til Kalundborg Kommune.

Såfremt din henvendelse kræver svar vil du inden 10 dage modtage endeligt svar eller oplysning om sagens videre behandling.

Med venlig hilsen

Kalundborg Kommune
"

Sidst redigeret af phhmw; 25-04-2014 kl. 09:35.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat