Se enkelt indlæg
Gammel 14-10-2020, 20:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Syge skal sikres retten til at vælge retning i eget liv - som arne!

SYGE SKAL SIKRES RETTEN TIL AT VÆLGE RETNING I EGET LIV - SOM ARNE!

Lad mig gøre det kort....

Arne kan med den nye politiske aftale om tidlig tilbagetrækning selv vælge, hvornår han stopper sit arbejdsliv. Det skal ingen andre bestemme, som statsministeren udtrykte det. Bare han opfylder kriterierne for et langt arbejdsliv.

Tilbage står svært syge, som ikke har mulighed for, at vælge arbejdslivet til. For det kan de ikke. De kan heller ikke vælge arbejdslivet fra. For det kan de heller ikke. Muligheden for selv at have indflydelse på eget liv og retning er således minimal.

Der foreligger med tilbagetrækningningsaftalen en juridisk skævvridning vedrørende den generelle retssikkerhed. For nogle gælder forsimplede regler og en sikker ret, imens andre er underlagt praksis om overdokumentation og manglende ret.

Det er bl.a et af mine fokuspunkter i anbefalingerne, som jeg har fået mulighed for at forelægge det politiske niveau, den lovgivende magt. Der er brug for både lovpræciseringer og kulturændringer, hvis retssikkerheden skal forbedres fremadrettet. Ikke kun for nogle udvalgte grupper - MEN FOR OS ALLE.

Tak til alle, der følger med her på siden og hjælper mine juridiske budskaber på vej. Det er fantastisk, at se, hvordan vi sammen kan være stærke og arbejde for bedre vilkår.

Og rigtig hjertelig velkommen til alle nye følgere. Som kort intro kan jeg oplyse, at jeg oprindelig er uddannet socialrådgiver, men fandt det uholdbart at skulle yde juridisk rådgivning på baggrund af 25% jura fra socialrådgiverstudiet.

Derfor valgte jeg efterfølgende at læse 5 års jura på Københavns Universitet og blev dermed også uddannet jurist, cand. jur. Af hensyn til borgernes retssikkerhed vil jeg mene, at der også her er brug for et tjek og ansvar. Den del vender jeg tilbage til.

Jeg har arbejdet, som faglig leder, socialfaglig revisor, underviser, rådgiver og er i dag endvidere Lektor i jura. I håbet om, at kunne bidrage til mere åbenhed om muligheder og begrænsninger for syge, startede jeg i 2011 den landsdækkende portal Sociale-Rettigheder, hvor alle kan finde gratis inspiration.

Det betyder i det hele taget meget for mig, at dele min juridiske viden, som jeg har opbygget igennem 16 år, hvorfor jeg også de seneste 5 år har udgivet bøger til både sygdomsramte familier og pårørende samt fagpersoner.

Lad os sammen få endnu flere juridiske budskaber ud på social- og beskæftigelsesområdet. En dokumentar er på vej, nye artikler, ny bog og indsigt i mine juridiske anbefalinger til den lovgivende magt.
Her også et tak til jer, der sender feedback på mine bøger og hvordan i bruger alle de juridiske opskrifter.🙏🙏🙏

- Louise Schelde Frederiksen
Socialrådgiver og Jurist


https://www.facebook.com/socialerett...0538734029935/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat