Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2019, 11:13   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Jeg "faldt" over at min psykolog skrev dette:
" ... - og en psykolog kan udelukkende udtale sig om klienten psykologiske funktionsniveau og vil ikke kunne vurdere noget omkring arbejdsevne osv."

Da min tidligere SB. indhentede en PSYK 135, havde kommunen dette spørgsmål på blanketten.

"Hvilke skånehensyn vurderes hun at have i et nyt fleksjob?"

Det spørgsmål opfatter jeg da, som at kommunen beder psykologen udtale sig omkring min arbejdsevne, eller misforstår jeg?
Ja, du misforstår.

Et skånebehov kan f.eks. være, at borgeren skal have en arbejdsplads hvor h*n sidder i et rum for dig selv, så h*n ikke forstyrres.

Hvis/når man så finder en praktik til borgeren hvor dette skånebehov opfyldes, så kan borgerens arbejdsevne måske være på 37 timer.

Skånebehov siger ikke nødvendigvis noget om arbejdsevnen.

Der er selvfølgelig mennesker, der har så massive skånebehov, at en placering på arbejdsmarkedet ikke er mulig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat