Se enkelt indlæg
Gammel 01-09-2010, 09:42   #1
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Erhvervssygdom eller Arbejdsskade?

Har brug for lidt hjælp fra alle dem som kender noget som helst til det her:

I 1998 pga hårdt fysisk arbejde oplevet en knæk i ryggen på arbejdspladsen, dette meddelt til nærmeste chef. Chefen har ikke reageret på nogen måder. Dagen efter og nogle dage efter sygemelding. Chefen utilfreds pga sygemelding. (Min chef har ikke meddelt dette til øverste chef eller andre, og jeg regner med at i dag er alt glemt om denne episode). Lille bedring derefter og kom tilbage på arbejde.
Nogle måneder efter- foretaget en røntgen -som viste ikke noget som helst. Af den årsag, og pga manglende diagnose - ikke anmeldt en arbejdsskade/ erhvervssygdom.
Har forladt det arbejde efter have arbejdet der i 5 år på fuldtid, og fandt et andet mindre fysisk krævende arbejde-men var også nødt til at forlade dette til fordel for ikke fysisk arbejde.

Sidste år fik endeligt bevilget en MR-scanning, som viste at der drejer sig om lumbalt facetledsyndrom (mener at den sygdom står på listen for erhverssygdomme), og fik konstateret bursitis i hofterne(mener at denne også står på listen).

Da jeg først inden for de sidste 12 mdr, har fået en diagnose- sker anmeldelsen først nu.

Nu er der gået 12 år siden arbejdsskaden- er der nogen som har en lignende erfaring, og ved I om det kan blive anerkendt når det første gang er anmeldt som erhvervssygdom efter 12 år?

Kan jeg anmelde en erhvervssygdom efter så lang tid, uden at det først var anmeldt som arbejdsskade? Har I nogle erfaringer med dette?

Vil I venligst komme med jeres historier som kan hjælpe mig i afklaring af dette spørgsmål?

Fagforening vil ikke hjælpe, og heller ikke andre fagforeninger vil hjælpe. Advokat koster...

I dag er jeg sygemeldt pga både fysiske smerter og psykisk sygdom og modtager kontanthjælp.


Hjææælp...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat