Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2011, 08:46   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro.

Sikker på at mange herinde kender det gamle: "Skomager bliv ved din læst". Det er jo dybt kritisabelt, at en faggruppe (her en jurist) begynder at sagsbehandle på socialområdet, denn jurist må sagsbehandle på sit eget faglige område, nemlig jura. Hvorfor dennes funktiosn på et Jobcenter bla. må være evt. at hjælpe SB'ere, som evt. ikke kan forstå den juridske tekst. Og nix wieter. Det minder lidt om lægekonsulenttråde herinde, at en faggruppe enten ikke har fået beskrevet deres arbejdsfelt ordentligt ved ansættelsen, ikke har læst den, el. af moralske årsager blander sig i et arbejdsfelt, hvor vedkommende burde holde sig faglighed i hævd, og holde sig til det område man har kompetence indenfor.

Hvis man derudover, som ansat i dette cirkus, har lyst til at give sin moralske/etiske holdninger til kende, bør man finde et sted udenfor sin arbejdsplads at tilkendegive disse holdninger.

Du skriver flg.:
Citat:
fik den tanke, at der er findes en skygge sagbehandler ind over min sag
. Den fornemmelse har jeg også haft, men kan det ikke tænkes, at være teamet/teamleder, hvor der evt. sidder nogle mere erfarne ud i lovgivningen, der er kommet ind over m. forslag?

Det har jeg ihvertfald tænkt om en enkelt SB, som virkede til at kende mindre til selve SDP-loven end jeg gjorde. Jeg mener, det må være et min. at krav, at man har læst såvel selve lovgivningen, LBK til denne samt arbejdsevnemetoden, hvis man har dette, som dagligt arbejdsfelt. Spec. hvis man ikke er uddannet soc.rådgiver, men af anden skuffe kommet til SB jobbet.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat