Se enkelt indlæg
Gammel 04-08-2008, 13:30   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Men deres taktik virker i rigtig mange tilfælde, desværre. Der sidder rigtig mange der tænker, uha så må jeg sgu få besvist at jeg kan arbejde, så de ikke begynder at 'pille ved' børnenes forhold.

Jeg har altid tænkt, okay, de kan ikke fra jobcentret sidde og bestemme om ens børn kunne have gavn af kostskole eller familiepleje. Det er socialcentrets opgave! At de så kan formidle en kontakt eller lægge en 'anmeldelse' er en anden sag..
Tænker også tit, at de jo bare kan spørge i institutionerne hvordan børnene trives! For mit vedkommende ved jeg ungerne STOR trives, og at pædagogerne altid siger at de godt kan mærke at jeg går hjemme og har TID til børnene, og at de virker meget trygge og nyder godt af at jeg kan afleve dem senere, eller hente dem tidligere - eller helt kan holde en fridag med dem. De hviler i sig selv og er ustressede, modsat flere af de børn der bliver sendt derned før kl 7 og som ført bliver hentet kl 16.30 grundet forældrenes arbejde.

Og selvfølgelig har jeg pædagogerne med indover pga mine psykiske problemer. Jeg har fortalt dem hvorfor jeg måske ikke lige kan deltage i et evt forældremøde, eller hvorfor jeg ikke altid kan rumme en julefest - men andre gange udmærket kan. Og nu at jeg søger førtidspension. Det er også i min egen interesse at vide om børnene grundlæggende har det okay og kan begå sig socialt, knytte venskaber, klare konflikter osv. Mange sagsbehandlere tror man undlader at fortælle institutionerne om sine problemer, og at man går og hemmeligholder den slags informationer, for dem som kan hjælpe. Der har jeg altid lagt kortene på bordet.

Ja, der findes rigtig mange børn derude som kunne have gavn af at blive fjernet fra forældrene, men som ikke kan blive det 'fordi det ikke er grelt nok' selvom forældrene både er misbrugere, slår børnene eller tillader omsorgssvigt i lettere eller værre grader. Vi høre ofte om det.

Men jeg ville bestemt ikke have noget imod at få en kontanktperson oppe fra socialkontoret i mit liv. Også selvom jeg skulle få tilkendt førtidspensionen. Der har jo været perioder i mit liv hvor jeg har været alvorligt syg og hvor jeg godt kunne have brugt en skulder der ikke nødvendigvis tilhørte et familiemedlem. Så det vil jeg senere slå et slag for - hvis jeg er berettiget til en sådan. Jeg må jo erkende at jeg ikke vil være et særlig interessant emne for kommunen, hvis ført arbejdsevnen bliver vurderet som ikke-eksisterende. Hjælpen vil nok ikke stå i kø!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat