Se enkelt indlæg
Gammel 21-09-2010, 13:05   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser

Jeg siger at hun i følge lovgivningen har 3 måneder til at den skal være afgjort, så siger hun, nej det er først fra den dag jeg indstiller. Øhhh nej det er fra den dag min kæreste har søgt om det (30 August 2010). Hun mente så stadig, at hun ikke havde modtaget noget, jeg siger så at jeg sidder med ansøgningen som er stemplet fra Ringsted kommune den 30 August 2010.
Det har sagsbehandleren jo sådan set ret i:


"§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort."

Men, når man søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så skal sagen overgå til behandling efter reglerne om fp umiddelbart efter at man har afleveret ansøgningen.

Jeg mener der er nogle afgørelser, af en eller anden slags, om dette.

Sagsbehandleren må lave rp'en færdig, og vist ikke ret meget mere.

Men hvis borgeren har flere oplysninger til sagen kan de afleveres lige til det sidste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat