Se enkelt indlæg
Gammel 29-11-2007, 20:10   #74
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Hejdien, det jeg mener er, at de bevilger ledighedsydelse for et år af gangen, men de undersøger om jeg stadig er bevilget fleks eller ej. Jeg fik sidst forlænget bevilgelsen i august i år, og den løber så foreløbig et år frem til august næste år.
Som jeg tidligere har skrevet i tråden, så er hele humlen jo, at Skovbo kommune bevilgede mig fleks for nogle år siden, dog uden at have lavet ressourceprofil osv., hvor han satte mig over på ledighedsydelse. Det mente Glumsø kommune jo så var en kæmpe brøler, og de mente at jeg aldrig skulle have været på ledighedsydelse, før ressourceprofil osv var lavet. Socialnævnet havde så sagt til Glumsø at de skulleudbtale ledighedsydelse til mig. Derfor da jeg så tilsidst i min flytning fra kommune til kommune endte i Albertslund, så er det hele startet forfra, hvor de skal undersøge om de stadig mener jeg er berettiget til fleksjob eller ej.
Hygeria ja det er rigtigt nu dæmre den (der er altså mange her på siden så svært at huske den ene fra den anden )

Citat:
Og det er det jeg kan mærke på min sagsbehandler, at han nok ikke mener jeg er, da ingen special læger har skrevet at det er kronisk. Og oveni det, så mente Jens Bang jo, at jeg overhovedet aldrig nogensinde skulle have været bevilget fleks samt at mine problemer ikke er af kronisk karakter - det lytter de jo også efter.
Min læge mener jo så det er kronisk, og det er det hun vil skrive i helbredsattesten - om de lytter til det, det tvivler jeg så noget på.


Men hvis de ikke mener jeg er berettiget til fleks, så kan de jo godt stoppe ledighedsydelsen, for den får man jo kun hvis man fortsat er bevilget fleks. Jeg tror på ingen måder, at kommunen ville mene at jeg er egnet til pension, hvis de ikke mener jeg skal i fleks...pension er jeg jo så ikke syg nok til efter deres mening.
Min socialrådgiver snakkede jo om revalidering på et tidspunkt, hvis jeg ikke kunne få fleks...men han ævler om så meget
Uanset hvad så er det Albertslund kommune er i gang med nu jo en revudering af din fleks og det er en ganske almindelig revudering at skovbo kommune ikke har lavet ressourceprofil osv på dig er og bliver ikke din hovdepine det er den kommune der har dummet sig...

Det Albertslund kommune skal gøre er at lave din ressourceprofil nøjagtigt som de skal med alle, i dit tilfælde skal de bare starte fra bunden af hvor med os andre der skal de opdatere den, men du er ikke alene om at skulle starte fra bunden af , det er der mange andre der er visiteret til fleks før 03 der også skal ...

så for dig vil jeg mene at det allevigtigste er at få lavet din ressourceprofil få skrevet dine egne kommentar ind osv ..

og her er det jo vigtigt at lægge vægt på at du ikke mener at du kan varetage en ordinært job ...

mener kommunen noget andet så er det deres opgave at påvise hvilket job og hvordan du kommer dertil...


Citat:
Som sagt, er det Skovbo kommune der har bevilget mig det i sin tid, dog uden at lave ressourceprofil eller lignende - hele den historie har jeg også skrevet til dig tidligere i tråden

jep jep kan godt huske det nu

Citat:
Jeg kan jo ikke klage over noget nu, da der ikke jo ikke er nogen afgørelse endnu om jeg fortsat er bevilget til fleks eller ej. Så ved ikke rigtig hvad jeg skal gå igang med på nuværende tidspunkt. Som sagt har jeg fået forlænget ledighedsydelsen frem til august næste år indtil videre.
Jeg vil nu mene at du kan klage over at du konstant lever under et pres om at få frataget dit forsørgelses grundlag , det er slet ikke din sagsbehandleres opgave at sidde og fortælle dig at nu har du din ledighed så og så længe for der er som jeg læser det ikke truffet nogen afgørelse endnu , ej heller er alle papir lavet og der er åbenbart heller ikke lavet en indstilling til det ene eller det andet endnu...

Derfor er det din sagsbehandler gør noget yderst ubehageligt i sidste ende er det ham der skal indstille til en fleks ( i dit tilfælde anbefale om du skal beholde den eller ej ) og tro mig uanset hvad de syntes om Skovbos arbejde så er det sådan at du nu er flekser og det er lige så svært at tage den fra dig som for mig ....

Citat:
Har fået mine papirer, og deri kan jeg jo også se at ham fra Skovbo har skrevet at jeg er bevilget til fleks, og at han mente at jeg ikke kunne varetage et almindeligt arbejde.
Ja og derfor er du nu flekser på lige vilkår med alle os andre


Citat:
Tusind tak for tilbuddet Hejdien Jeg kan godt selv skrive en klage hvis det er, men lige nu, der ved jeg bare ikke helt præcist hvad jeg skal klage over For der er jo ikke noget der er taget fra mig endnu...finder først ud af i det nye år, hvad der skal ske fremover og hvad kommunen kommer frem til at de mener jeg kan klare.
Jeg ville helt klart klage over sagsbehandlingen og den tid det tager, men det er også en afvejning af hvor langt er i med din sag , er der lavet ressourceprofil hvad er meldinger osv .. ergo en afvejning ....

men mulighed for at klage over sagsbhendling det er der altid ...

sørger du for at have bisidder med til dine møder, evt en optager hvis ikke du har en bisidder ??



Citat:
Er som tidligere nævnt ikke i fagforening og har ikke været det i mange år. Jeg har ikke pengene til det, eller til at melde mig ind i andre foreninger der evt kan hjælpe. Jeg lever af så lidt hver måned, så jeg skal spare på alt hvad jeg kan.
Hvad med lafs det er ikke så dyrt igen, mener at det er et par 100 kr om året , jeg tror at du får brug for noget hjælp hvis det hele går galt

men indtil videre vil jeg da krydse fingere for dig og for at de får orden i din sag jeg ville blive sindsyg af den uvished
  Besvar med citat