Se enkelt indlæg
Gammel 01-12-2015, 11:14   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Rytter16

velkommen til k10, her er masser af hjælp at hente.

men iblandt svarene vil du også finde svar som du umiddelbart ikke vil kunne lide, sådan et er jeg på vej med, for du skal kende til virkeligheden mht. den kommunale sagsbehandling.

når jeg lige læser din sag, er det spildte ressourcer for dig at søge førtidspension, her er du langt fra.

grunden hertil er:

du er stadig i behandling = i kommunens verden betyder det, der er stadig behandlingsmuligheder. ved pension skal ALLE behandlingsmuligheder være udtømte.

du har så vidt jeg forstår ikke været i nogen arbejdsprøvning som skal afklare om du stadig har en arbejdsevne. eks. idag bliver borgere visiteret og sendt i fleksjob med en arbejdsevne på 13 minutter om dagen, og ofte medbringede en hospitalsseng til at hvile i .

jeg ønsker ikke at fratage dig håbet, jeg forstår om nogen til fulde dit ønske om ro, og fred fra kommunens pres, men du skal kende til virkeligheden og høre om den fra os der har prøvet den på egen krop.

når det er sagt, så skal du vide at du er i din gode ret til at søge førtidspension, så skal du sende en såkaldt §17 stk. 2 ansøgning, dvs ansøgning på foreliggende grundlag. så vurdere kommunen din ansøgning på de papirer der pt. ligger i din sag, de indhenter ikke nye.

I skal som andre skriver sætte jer ned og kigge på jeres økonomi, er der noget der kan ændres mv. hvis du fx bevilges ressouceforløb? ved ressourceforløb er ydelsen ikke afhængig af din ægtefælle.

hvis fx. får førtidspension er pensionens størrelse afhængig af din ægtefælles indkomst. jeg får eks. efter skal 7500 kr fra det offentlige, grundet ægtefælles indkomst( som er under 30000 før skat pr. md), samt lidt fra mit pensionsselskab. så det er ikke alverden man får men kan klare sig hvis man tilretter sin økonomi efter det.

du skal kende til følgende side DUKH.dk, de er til for at hjælpe os, de har uvildige rådgivere ansat man kan ringe til når man er i klemme i kommunen.

spørg endelig om mere, du har sikkert flere spørgsmål,.

mange gode ønsker til dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat