Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2010, 22:33   #100
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.766
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har ret, desværre

Zuza det ser vi jo desværre mange gange.

Min personlige mening er at det skyldes de øverste embedsmænd/kvinder, forvaltningschefer, kommunaldirektører eller hvilken titel de nu har.

De er åremålsansatte, professionelle topembedsmænd. Har en løn derefter. Ønsker at drive kommunen som en rendyrket forretning. Selvfølgelig og ok. Men.....når ders egne mål sættes over lovens bogstav kan vi se at ulovligheder bliver tilladt. Enkelte gange ser vi det som direkte ordre der ikke er lovlige. Oftes i slutningen af et budgetår.
Så bliver der lagt pres på sagsbehandlerne om at eksempelvis invalidebiler og pensioner skal trækkes ud. Til næste budgetår.

Hvor topchefen måske er begyndt i en ny kommune. Med gode anbefalinger fra politikerne fordi vedkommende har været dygtig til at kører kommunen som en "forretning".

Disse åremålsansatte topchefer cirkulerer rundt i de forskellige kommuner.
De modtager bonusser når de forlader en kommune, til tiden eller før tiden.

Men prøv at fang et navn på en tilfældig topembedsmand. Følg navnet og så vil du opdage at navnet dukker op i en anden kommune senere.

Også kaldet "Tordensskjolds soldater"

Kan det nu passe? Ja, efter min mening, da en forvaltningschef var årsagen til at jeg begyndte på disse vigtige sagsbehandlingsfrister. Det tog mig 2 år at få ham overbevist om at det var ulovligt at der ikke var oplyst nogle sagsbehandlingsfrister.
Var til møde med ham flere gange. Han lyttede kun. Sagde absolut intet udover bla bla.....han vidste hele tiden jeg var på rette spor.
Men jeg vandt over ham til sidst.

Nu er han kommunaldirektør i en anden kommune : Så nu vil jeg gerne have dit svar på om der i den kommune er offentliggjort sagsbehandlingsfrister? Jeg har skrevet til ham om ulovlighederne. Tror du han gider svare?
Men jeg fanger ham snart da hans kommune er een af de kommuner vi snart klager til Statsforvaltningerne over.
Kan vi tabe? Nej, fordi vi har vundet 5 gange.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-01-2010 kl. 22:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat