Se enkelt indlæg
Gammel 29-10-2017, 21:20   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Som du nok har læst dig til allerede så kræver fastholdelsesfleksjob at arbejdsgiveren allerede har forsøgt at holde dig på normale vilkår via nedgang i tid, omplacering, paragraf 56 og/eller hvad der ellers kan være af muligheder i 12 måneder.

Det skulle angiveligt være blevet sværere end det var tidligere at få fastholdelsesfleksjob, men ikke umuligt, jeg har tidligere skrevet med en debattør her på siden som var i en lignende situation som dig og hun endte med at få tildelt fastholdelses fleks.

Men det kræver at du har en samarbejdsvillig arbejdsgiver, men har du det så er jeg overbevist om at fastholdelsesfleksjob er den bedste løsning for dig, der er i hvert fald ikke noget tabt ved forsøge.

Almindeligt fleksjob kræver formodentligt at du mister dit job og du gennemgår arbejdsprøvninger osv. almindeligt fleksjob er jo også blevet nærmest umuligt at få nu om dage.

Personligt ville jeg selv have snuppet fastholdelsesfleksjobbet hvis det havde været muligt, læs hvis min chef havde ønsket at medvirke.

Det virkede som om min kommune var ganske interesseret i at fastholde mig i mit job og jeg er overbevist om at hvis chefen havde sagt ja, så havde kommunen også været interesseret i at gå videre i den retning.

Hvis du har en ide om at din chef vil være med på ideen, så kontakt hende/ham og spørg om virksomheden vil ansætte dig i fastholdelsesfleks hvis det bliver muligt.

Hvis ikke chefen kender noget til fastholdelses fleks kan vedkommende måske læse lidt om det på denne side.

Jeg vil tro at det måske virker bedst hvis det er chefen som kontakter kommunen og spørger ind til fastholdelsesfleks, hvis vedkommende er med på ideen, men ellers kan du kontakte kommunen selv og høre hvordan det foregår.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat