Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2010, 11:18   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men hvor skal de penge komme fra
grunden tll færre på FP og flexjob er jo besparelse

jeg har ingen indtægt fra kommunen og hvis jeg ikke når og få pension inden denne reform bliver vedtaget
er det alså 5 år ydeligere uden indtægt, samt et udviklingsforløb uden indhold
for kommunen får vil ikke lige pludselig lyst til at give mig dyre kursus og andet godt

folk er vist lidt naive hvis nogen tror det bliver bedre
Jamen alt er jo ved det gamle. De svageste og uarbejdsdygtige, vil jo stadig få tilkendt førtidspension. Der er da ingen der siger, at der i fremtiden ikke vil komme nye førtidspensionister....
De nye ansøgere vil blot få nogle nye muligheder INDEN de kommer på førtidspension, hvilket da må være at foretrække. Og SELVFØLGELIG kan de nye forslag (de er jo ikke vedtaget endnu) plukke håret af en skaldet.

Kan man IKKE deltage i et forløb, jamen så kan man ikke deltage i et forløb.

Præcis som idag. Så skriver ens behandlende netværk jo bare som de hidtil har gjort, at det er kontraindiceret og så er den ged barberet. Der er jo ikke tale om at folk, død og pine, skal tvinges ud i forløb de slet ikke magter - det ville jo aldrig kunne gå.
Det sker vel kun i de sager hvor læger/psykiaterere og andre mener, at der KAN være en mulighed for milde forløb kunne have en hvis gavn for den syge, og den syge også selv mener at det KUNNE være til gavn.
Forslaget siger jo, at folk der ikke kan, heller ikke skal og at de naturligvis skal have deres førtidspension. Så jeg forstår det SLET IKKE som skæren alle over én kam, men som at ens sag måske kan blive lidt mere målrettet og skræddersyet, såfremt man selv og ens læger mener, at dét er det mest korrekte.
Altså individuelle sager baseret på de enkeltes diagnoser og kompetancer......jeg mener altså det må være en håndsrækning. Jeg har i hvert fald SELV manglet den slags initiativ i de 21 år jeg var parkeret på kontanthjælp som psykisk syg, præcis fordi de ikke have noget forløb der matchede mine ringe evner for sociale kompetancer udenfor hjemmets fire vægge.

Og ja, der skal desværre spares, det ved vi godt allesammen. Men jeg synes ikke det er HELT urimeligt at man vil spare fx en pension, hvis pågældende har mulighed for tilbagevenden til arbejdsmarked med rette støtte.
Der har da været rigtig mange sager herinde på K10, hvor folk skriver at de gerne vil prøve noget uddannelse, et arbejde, noget universitet eller andet, og om det er foreneligt med pensionen. Så HVIS der kunne komme et godt forløb til disse mennesker, så kan jeg virkelig ikke se problemet.
Problemet idag er jo netop, at der ikke er sådanne forløb, og at de selv må ligge og finde ud af hvad de kan, hvad me må og hvad de er berettiget til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat