Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2021, 15:18   #140
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har taget medicinsk cannabis et halvt år. Det skal lovliggøres permanent NU

https://heartbeats.dk/ditte-giese-je...kYuu33SnoiTOFo

I øjeblikket handler al sundhedsdebat, med rette, om pandemien og vaccinerne imod COVID-19. Men der er rigtig mange andre alvorlige lidelser i Danmark. Det er værd at minde om, at risikogruppen af svækkede, kronisk syge, lungesyge og andre alvorligt syge sammen med plejehjemsbeboere og sårbare ældre udgør hele 1.494.937 danskere.

Som kronisk brystkræft-patient er jeg en af ovennævnte. Sygdommen sidder i mine knogler, og knoglemetastaser er ekstremt smertefulde. Jeg er derfor også bruger af medicinsk cannabis, som jeg får udskrevet hos en læge og tager et par dråber af tre gange dagligt. Til gengæld tager jeg ikke smertestillende medicin mere.

Efter en måned på morfin og med udsigt til et liv som kronisk smertepatient begyndte jeg nemlig i foråret at lede efter andre muligheder. Og jeg læste en masse om cannabis for at se, om det mon kunne hjælpe mig. Det var der en del andre patienter, der anbefalede, mens mine læger mente, at det kunne det ikke. Cannabis var ikke rigtig medicin, og det virkede ikke, fik jeg at vide. For mig var det dog indlysende, at det måtte være bedre for min krop at tage olie udvundet af grønne planter end at spise stærkt afhængighedsskabende morfin. Jeg har ikke lyst til at være sløv, omtåget eller ikke kunne køre bil længere, og sådan er der helt sikkert mange andre patienter, der også har det og derfor leder efter alternativer.


https://heartbeats.dk/series/ditte-g...levet-for-syg/

Ditte Giese er blevet for syg

Hvad vil det sige at være alvorligt syg? Hvordan lever man et ok godt liv med en konstant tilstedeværelse af uvished om fremtiden? Og kan man gøre noget selv, når diagnosen slår sig ned? Ditte Giese undersøger i denne sæson, hvordan det er pludselig at overgå til at være en af ’de syge’ og have sin faste gang på hospitalet og forsøge at navigere i velmenende ”gode råd”, mirakelkure og jagten på sundhed.


TAK til Ditte Giese.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat