Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2016, 12:37   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Efter to år og ni indlæggelser: Christina blev mere syg af ressourceforløb

http://www.avisen.dk/efter-to-aar-og...ev_364847.aspx

Kommunen insisterede på at sende psykisk syge Christina i ressourceforløb, selvom hendes psykiater advarede mod det. Først to år senere erkender kommunen, at hendes arbejdsevne ikke kan udvikles.

http://www.information.dk/557652

Selv om en overlæge havde advaret mod at sende den psykisk syge Christina Fleischer i ressourceforløb, sad Københavns Kommune for to år siden advarslen overhørig. Nu har kvinden fået tilkendt førtidspension, fordi hun blev mere syg efter kommunens beslutning

Diagnose

En for mig ukendt diagnose, som bla frembringer transitive synshallucinationer

Speciallægen

"havde en overlæge direkte og utvetydigt advaret kommunen mod at sætte hende i »enhver form for beskæftigelsesindsats«."

Distriktspsykiatrisk Center Frederiksberg/Vanløse

"fået intensiv behandling med ugentlige psykologsamtaler, stabil medicinsk behandling uden ydre stressbelastninger."

"Alligevel har hun i de forløbne to år, hvor hun har været i ressourceforløb, oplevet »en betydelig progression« af sygdommen »med forværring af bizarre vrangforestillinger, somatiske vrangforestillinger, synshallucinationer og transitivisme«."

Transitivisme

http://www.netpsykiater.dk/Htmord/t.htm

"Tankeforstyrrelser: Hvis man har tankeforstyrrelser, er man psykotisk. Man kan opleve at tanker bliver sendt til en gennem radioen, at man får tanker sendt ind i hovedet eller at ens tanker bliver taget og brugt af andre. Tankeforstyrrelser er et symptom på skizofreni. Formelle tankeforstyrrelser er formmæssige forstyrrelser i måden at tænke på, f.eks. at man har et privat sprogbrug, hvor man bruger ord, som ikke findes. Man kan også være så omstændelig i sin tankegang at det er meningsforstyrrende, eller man kan have en tangentiel tankegang, hvor ens svar tager ord op fra spørgsmålet men bruger dem på en måde, så svaret ikke giver mening i forhold til spørgsmålet. Formelle tankeforstyrrelser er et symptom på skizofreni. Ved skizotypisk sindslidelse kan man have lette formelle tankeforstyrrelser."

PH.

Hvad speciallægen har skrevet og udformet af advarsler til kommunen kan jeg naturligvis ikke udtale mig om.

Diagnosen kan jeg som alm borger ikke udtale mig om.

Kommunen.

Men jeg kan udtale mig om, at her findes en meget syg borger, hvor almindelige ansatte i en kommune, den kommunale lægekonsulent kan det ikke være pga lovgivningen, der selvbestaltet beslutter at den syge borger skal bevilges et ressourceforløb på 2 år.

Trods advarsler fra en behandlende speciallæge!

Speciallægen, "Klinisk Funktion" i Rehabiliteringsteamet sammen med Sundhedskoordinatoren fra Regionen, må nødvendigvis også have læst ALT i borgerens journaler, incl den behandlende speciallæge advarsler.

Hvad Rehabiliteringsteamet har indstillet til kommunen ved vi ikke.

Om kommunen har fulgt Rehabiliteringsteamets indstilling ved vi ikke.

Men muligheden foreligger, at det er kommunalt ansatte mennesker, som egenrådig har bevilget "2 års ressourceforløb" for at opfylde lovens krav om at der SKAL være et "udviklingspotentiale" i arbejdsevnen, trods diagnosen og advarslerne fra behandlende speciallæge.

Det gik så galt for denne syge borger, hvilket kommunen indrømmede.

Speciallægens "Speciallægeerklæring"

Vi ved ikke, hvilket ordvalg der er brugt. Om der er brugt "kontraindiceret" eller andre former for advarsler.

Men det er sikkert, at kommunens ansatte har svigtet i en sådan grad at det burde retsforfølgelse til straf, efter min mening.

Hvis ikke den behandlende speciallæge har brugt tydelige advarsler i sine erklæringer, har denne speciallæge et meget stort medansvar for denne ulykkelig hændelse.

Hvis kommunal ansatte sidder som medlem af Rehabiliteringsteamet også er medlem af kommunens Pensionsnævn har de eller denne også et stort medansvar for denne sag.

Den praktiserende læge.

Er borgerens primære indgang til sundhedssystem og skal være knudepunkt i den lægefaglige sociale sag. Kun denne kan ordinere videre behandling og må nødvendigvis have den fulde indsigt i sin patients diagnose og forløb. Intet må gå uden om den praktiserende læge, uden borgerens tilladelse. Sundhedskoordinerende og speciallægen "Klinisk Funktion" fra Rehabiliteringsteamet skal samarbejde med den praktiserende læge.

Derfor: Speciallæger der findes en KONSEKVENS hvis ikke I formulere jeres erklæringer tydeligt og i klart sprog som er det samme sprog som I bruger efterfølgende for pressen.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 12-01-2016 kl. 12:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat