Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 25-03-2014, 00:03   #1665
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Jh takker for svar, og vil havde det med PG i baghovedet, men tror måske det kan være den jordbær jeg også damper. Så planen er at jeg vil droppe jordbær de næste 3-5 dage for at se om jeg får det bedre.
Ja, det kan jo også være en aroma du er overfølsom for...

Jeg får kvalme af nogen tobakssmage, selv om jeg rigtig godt kan li' smagen...

Citat:
Jeg var hos vape4you med min SVD og ganske rigtigt, den havde fået en hjerne blødning så jeg fik en ny. Jeg købte en iclear 30s i Pink til den, og det blev et lille frækt sæt
Dejligt med en forhandler der forstår at yde god service

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Når man ryger rigtige cigaretter...ja så ved alle at ens stofskifte er højere end når man ikke ryger cigaretter...

Mange siger også at de har taget på af at stoppe med at ryge...
Jeg brugte tit det at tage en smøg, hvis jeg var sulten, og ikke lige gad lave mad, det tog toppen af sulten, det gør dampen desværre ikke...

Det er nok grunden til at mange tager på, smøgerne tager noget af appetiten...

Citat:
Men hvordan er det så med ens blodtryk....kan det blive højere af at stoppe med at ryge...eller har det intet at sige hvad det angår...

Jeg ved at rygning gør noget ved ens blodkar...noget med at de lukker når man ryger...

Nogen der har en ide om dette...
Jeg mener at nikotinen får blodkarne til at trække sig sammen, og derved stiger blodtrykket...

Det skulle også være forklaringen på at nogen bløder fra tandkødet/får næseblod ved rygestop (også uden at dampe)... blodkarne udvider sig igen og bliver åbenbart mere sårbare, der går heldigvis ikke lang tid før blødningerne stopper...

Men når man går over til damp får man jo stadig nikotin, men nok ikke i samme mængde, nogle får mere, andre mindre...

Om de 4000 andre stoffer i tobaksrøg gør noget ved blodtrykket ved jeg ikke...

Citat:
Jeg spørger fordi jeg endelig har været hos lægen til kontrol....normalt skal jeg hver 3 måned...men men har ikke været der i 2 år nu....og der jeg fik 3 målinger med rød alarm på mit blodtryk...
Havde lægen et bud på hvad det kunne skyldes?

Var blodtrykket for højt eller for lavt?, går ud fra for højt...

Fortalte du ham at du damper?

Citat:
Der er ikke rigtig sket noget i mit liv ud over at jeg selvfølgelig er stoppet med at ryge...jeg ved godt at det ikke nødvendigvis behøver at hænge sammen....men tænkte lige jeg ville spørge om der var nogen af jer der har hørt noget om dette...
Måske kan det være noget medicin, der måske virker anderledes/kraftigere eller svagere fordi du ikke ryger mere?

Måske får du mere nikotin nu, end da du røg?

Cigaretter er jo tilsat hjælpestoffer der gør at nikotinen optages meget hurtigere, måske kompencerer du (bevidst eller nok nærmere ubevidst) for det, ved at dampe mere og/eller højere styrke...

Sådan at hjernen tror/føler at den får samme mængde, men kroppen får i virkeligheden noget mere...

Jeg tror at jeg indtager mere nikotin nu, end da jeg røg...

Det er jo svært at regne på, vi ved at cigaretter afgiver ca. 1 mg nikotin pr. cigaret til rygeren...

Men vi ved ikke hvor meget af den nikotin vi putter i tanken, ender i kroppen, nogle mener at vi optager det meste, andre at det er under halvdelen...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat