Se enkelt indlæg
Gammel 20-05-2009, 08:25   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Annemette.

Hvis du et øjeblik glemmer dine rygproblemer, hvad står så øverst på din ønskeliste over job?

Jeg synes du skal mærke efter hvad du godt kunne tænke dig at lave. Når du så har fundet ud af det, så kan du prøve at se på hvordan det matcher med dine problemer, og om der kan kompenceres med nedsat tid, hjælpemidler ect.

Jeg synes det er vigtigt at det er DIG som bestemmer fremtiden. Du skal ikke lade andre presse dig ud i noget kurser/job/afklaringsforløb som du egentlig ikke har lyst til.

Du skriver at du går ud af skolen nu. Er det 10 klasse?????

Har du ønske om en boliguddannelse eller en praktisk uddannelse?

En anden mulighed end handelsskolen er HF. Du kan tage en HF-eksamen over længere tid end de normalt 2 år. Så kan det måske passes ind i din hvileperioder. Med en eksamen af karakter studentereksamen, HTX, HF, HHX, er der ofte flere døre åbne for hvad du kan blive. Når jeg så skrev HF er det fordi jeg selv har taget HF kurser på et VUC. Her var der mange forskellige typer i klasserne. Unge/gamle syge/handicappede og det gav et sjovt sammenhold og forståelse. (Ex. gik jeg på hold med en mand der valgte at springe eksamen over, fordi den tilfældigvis faldt sammen med hans 80 årige fødselsdag - frisk gut i øvrigt). Nå, min pointe er at du ikke bare skal lade dig nøjes med et ufaglært job, hvis du har ønske om noget mere. Du er så ung og det her er DIT LIV, så du skal ikke bare tage det første og det bedste.

Vælger du at tage en ungdomsuddannelse som HF ect. så giver det dig også lidt mere tid til at overveje hvilken vej du vil gå bagefter. Du kan eksempelvis prøve at læse et par fag til at begynde med. Noget som interesserer dig, om det så er musik eller biologi eller noget helt treide.


Velcro

Sidst redigeret af velcro; 20-05-2009 kl. 08:30.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat