Se enkelt indlæg
Gammel 31-03-2011, 06:46   #148
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Hej Enteneller og I andre kloge hoveder,

Du skriver, for at §27, stk. 1, nr. 4 kan tages i brug skal "den sygemeldte vurderes at være berettiget til enten fleksjob eller førtidspension".

Mit spørgsmål er nu: Hvem er et der vurderer det? Er det sagsbehandleren eller kommunens nævn?

Hvis det er sagsbehandleren, der har vurderet "berettiget til enten fleksjob eller førtidspension", og kommunens nævn derefter giver afslag på det, som sagsbehandleren har indstillet til, så ryger den sygemeldte af sygedagpenge.

Og hvad sker det så? Andet end at personen ryger på kontanthjælp.

Findes der nogen afgørelser, hvor en sagsbehandler har forlænget efter stk. 4, og hvor kommunens nævn bliver underkendt ved afslag?

Jeg håber, mit spørgsmål giver mening - det er lidt svært at formulere det.

Hilsen vim
Hej Vim,

I forbindelse med forlængelse af sygedagpenge udover varighedsperioden på de 52 uger, så er det sagsbehandleren, der i samråd med deres evt. team og leder vurdere om en person kan forlænges f.eks. i forhold til §27 stk. 4.

Mht. fleksjob eller ftp. der skal en evt. arbejdsprøvning og en bred vifte af helbredsmæssig dokumentation jo ligge til grund for en sådan beslutning om at gå videre ad denne vej !.

Om kommunens "nævn"(?) er indeover før eller efter skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke ved noget herom, måske gør andre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat