Se enkelt indlæg
Gammel 20-11-2018, 14:49   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var ikke i praktik eller i anden arbejdsprøvning end på den arbejdsplads jeg allerede var ansat på, da min rygskade blev forværret. Her handlede arbejdsprøvningen så om andre jobfunktioner end dem jeg allerede havde.

Jeg er ikke arbejdsprøvet i andre erhverv.

I stedet for praktik og andre arbejdsprøvninger, valgte jobcenteret at få lavet en funktionsevnebeskrivelse som så galdt for praktikker/arbejdsprøvninger

Det foregik ved at en ergoterapeut kom hjem til mig og spurgte ind til hvordan jeg kalrede alt fra at tage tøj på til at deltage i sociale arrangementer. Jeg havde allerede før hun kom fået at vide at jeg skulle lave to praktiske gøremål efter eget valg. Jeg valgte at skrælle kartofler og rede seng mens hun så på og hun skrev så udførligt hvordan jeg bevægede mig, hvordan jeg udførte opgaven og hvordan jeg kompentenserede når det blev svært - fx at jeg drejer kartofler istedet for at bevæge kartoffelskrælleren fordi højre hånd driller.

Det hele blev sat sammen til en meget udførlig rapport med angivelse af kompetencer, problemstillinger, hjælpemidler og hendes forslag til yderligere tiltag og jobfunktioner hun ville foreslå.

Men da hun konkluderede at jeg selv havde anskaffet de relevante hjælpmidler, kunne hun ikke komme med yderligere tiltag og kunne heller ikke se en jobfunktion jeg ville kunne varetage.

Herefter lukkede jobcenteret alle ideer om praktik/arbejdsprøvninger og den rapport erstattede det

Har læst om flere herinde som har fået lavet en funktionsevnebeskrivelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat