Se enkelt indlæg
Gammel 05-06-2017, 16:11   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Tak for svar vasen.

Ung og ung, er er da blevet 53 år gammel nu, men ok, min Mor på 74 siger også jeg stadig er ung hehe

Faldt så lige over denne i dag på FB som beskriver det rimlig godt.

Kronik 04.06.2017 kl. 20:00 af Marianne Stein, socialrådgiver.

Sagsbehandlingen i jobcentrene ligner et psykologisk eksperiment

Socialrådgiverne tilsidesætter lovgivningen og fralægger sig ansvaret for at skubbe vore medmennesker ud over kanten.



"Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at socialrådgiverne går på kompromis med deres faglighed og tilsidesætter lovgivningen i sagsbehandlingen. En sagsbehandling, som synes at ligne det psykologiske Milgram-eksperiment fra 1961: »Så længe ledelsen beordrer, er det o.k., uanset konsekvens for borgeren«. Efter min vurdering agerer socialrådgiverne som små marionetdukker, efter hvad de ledelsesmæssige retningslinjer dikterer.

Socialrådgiverne tilsidesætter lovgivningen og fralægger sig ansvaret for at skubbe vore medmennesker ud over kanten. Ledelsen og embedsmændene i kommunerne fralægger sig også deres ansvar, da de mener, at lovgivningen siger, at samtlige muligheder skal være udtømte – ansvaret ligger derfor hos politikerne. Politikerne derimod mener, at det er kommunerne, som læser lovgivningen, som Fanden læser Biblen (hvilket jeg ikke er uenig med dem i).

Summa summarum: Ingen vil tage ansvar, og taberne er borgerne, som har brug for hjælp.""

http://jyllands-posten.dk/debat/kron...k-eksperiment/
Har netop læst kronikken, som Østebro også har sendt.
Fantastisk, og man kan jo håbe, at politikerne ikke bare læser den ,men tager den til sig og indser at de skal tænke forfra.
Skrotte al hidtidig lovgivning og starte på ny, hvor hensynet til mennesket vægter mere end hensynet til systemet.
Kommunernes selvstyre er en pest på mange områder.

Det skaber grobund for kassetænkning, og store forskelle på sagsbehandling og afgørelser.
Det har vi også set til fulde på børnesager, og så hjælper det ikke, at den ene minister efter den anden henstiller kommunerne til at overholde lovgivningen, når der ingen sanktion er for utilstedelig opførsel.

Mange love er elastiklove, og der er rigtig mange håndvaske i både kommuner og folketing.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat