Se enkelt indlæg
Gammel 18-06-2011, 23:12   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak, Pip.

Østerbro, går ud fra dit indlæg er ment ironisk, har lige tjekket Sisifos psykoterapi":citat fra hjemmeside. Og ud fra dette betragte jeg flg. citat, som også du ref. til, som en mærkværdig:
Citat:
men kæmpe imod moral og etik, religion og tradition for at finde meningen med livet
Hvad søren er der i vejen m. besidde moral og etik?

Popiae, tak for dine ord. Men netop fordi du jo er et socialt menneske fremkommer din identitet ikke alene fra dig selv, men også i samspil m. andre. Hvorfor du jo også skriver at det kan være svært at fastholde.

Du skriver også:
Citat:
Find styrke i, at vi alle bliver behandlet ens. Det handler derfor IKKE om din person
. Jeg finder ikke regler og paragraffer personlige, men vi er selvfortolkende mennesker, der interagere med de begreber, der bliver brugt til at beskrive os. Og hvis du jhele tiden bliver beskrevet ud af det er du er syg fordi du ikke hurtigt nok og på deres måde bender tilbage til arbejdsmarkedet, ja, så kollidere det jo med din egen opfattelse, ja, endda m. den lægefaglige opfattelse, og gør din egen proces mod bedring ganske besværlig, måske endda umulig for nogle, idet der opstår flere sygdomme el. problemstillinger.

Du giver gode råde i flg.:
Citat:
Find ÅNDEHULLER(bekræftigelse)andre steder, af nogen der forstår din situation, og bakker op.
Hold pauser, mentalt. (selvom dette er meget svært).
.

De er desværre ved at blive lidt slidte, genbrug har været brugt længe på dette område. Og hvad angår andre mennesker er der jo ikke noget, at sige til at de i det lange løb også kan føle belastningen, det kan man jo selv.

Og ang. tro har det alrdig været min stærke side, nogle gange ville jeg ønske det var. Taler vi religiøst troende, ja, så kan jeg jo se, at mange troende mennekser jo netop får pauser i deres kriser på baggrund af troen af en større mening m. deres nuværende problemer.

Og Karo, du sætter nok lige fingeren, hvor den trykker allermest hos mig:
Citat:
Man følger at man taber sin værdighed i det øjeblik man mister sin selvstændighed og frihed til at selv bestemme over sit eget liv.
Jeg kan være både en ulv og et lam, og fighter for den sags skyld, men problemet er vel at jeg pt. har mere behov for fred i længere tid, og fred og ro er s.. ikke en normalitet i dette cirkus, hvor Hr. Hjort er gået foran m. den diskurs, at syge mennesker er bare nogle der skal tage sig sammen og gå på arbejde, og derfor er pisk og stress de værktøjer der skal anvendes overfor den slags dovne hunde, som besværer magten og belaster pengene i DK.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat