Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2007, 11:16   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 12


Navn:



Kommune:

Holbæk (Flyttede til Tølløse kommune i marts 2006, som blev lagt sammen med Holbæk, hvor jeg kom fra.)




Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på kontanthjælp (hvor længe: )

Min sag startede i august 2000 – er pt. syg på ledighedsydelse, har søgt pension.




Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge
Stillet diagnose:


Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser. Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag:

Lægekonsulentens første vurdering i henhold til min pensionsansøgning var ikke kun en oversættelse, han mente at min øjensygdom var ubetydelig i hht. min funktionsevne. Er så nu spændt på den nye vurdering i min rapport.





Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt?

Der blev lavet en i 2001, den var ukorrekt på flere punkter og mit person nr. var forkert, det var rettet med blyant, har flere gange bedt om at få rettet den, hvilket endnu ikke er sket.
Blev i august 2003 sendt på vores lokale AOF center for at lave en ny. Troede at den nu var gældende, men det har vist sig de overhoved ikke bruger den, men den de har liggende på deres computer, altså den ukorrekte.



Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob (fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.:


Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? :

9 gange

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation:

Mandag d. 01.10.07, men det var kun fordi jeg havde sendt en mail hvor jeg bad om at få af vide hvornår jeg kunne forvente at få min rapport vedr. min pensionsansøgning til gennemlæsning
.



Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger:

Ja arbejdspladserne har været meget samarbejdsvillige.
En gang har kommunen givet mig et hæve/sænke bord og en ordentlig stol
.



Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de?

Ikke altid - har nogle gange følt at de ikke tror på mig



Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten):

Jeg har bedt om aktindsigt, men alle papirer har ikke været der og notatpligten er ikke blevet overholdt. Har selv noteret alle mine kontakter med dem og deres kontakt til mig.


Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor):

Min sag har været lang og tung og er pt. ikke færdig.

Er uddannet pædagog, arbejdede i en af kommunens daginstitutioner - Fik i august 2000 en arbejdsskade i ryggen,(er anerkendt) blev fyret kun en måned efter, BUPL mente at det var personligt!

Blev sendt på et kursus i november 2000 som hed i gang igen, et kursus for sygemelde.

Sendt på endnu et kursus i februar 2001, aktiv fremtid, et kursus som skulle se på ens andre resurser. fik lavet noget der hed en match test, som viste at jeg ville kunne fungere inde for edb. søgte derfor om revalidering inden for edb, men kommunen ville ikke godkende den uddannelse jeg havde fundet, jeg fik besked på at jeg kunne gå på teknisk skole, men dette var ikke muligt, da jeg skulle have en studentereksamen.

Var på sygedagpenge i 2 år, overgik så til kontanthjælp - Fik i 2002 konstateret voldsom slidgigt i højre knæ – Der blev ikke gjort noget fra kommunens side, startede derfor på en daghøjskole i januar 2002, hvor jeg i første omgang selv betalte og jeg havde selv fundet daghøjskolen. Jeg gik der i 2 år.

I foråret 2002 måtte jeg forlade mit eget hus, da min x mand havde banket mig - I Januar 2004 da jeg sluttede på daghøjskole blev jeg pludselig raskmeld af kommunen og jeg skulle melde mig ledig.

Jeg sygemeldte mig i 2 måneder i samråd med min læge – Skulle derefter arbejdsprøve, men det viser sig at jeg skal lægge cv ud på nettet hvilket jeg protestere imod –

Havde kontakt til Hanne Reintoft som forsøgte at komme igennem til kommunen, var ved at blive smidt ud af min lejlighed, da jeg måtte stoppe mine betalinger til div. kreditorer og banken så ikke betalte min husleje, da de var en af dem, søgte om hjælp til husleje, men kommunen var fuldstændig ligeglade, havde på daværende tidspunkt en advokat på hvilket heller ikke påvirkede kommunen

så vil de sende mig i arbejdsprøvning, men skifter mening, da de mener at jeg er blevet arbejdsprøvet på daghøjskole (på daghøjskole malede jeg, lærte giraf sprog og arbejdede med mig selv) Har frem til efteråret et meget opslidende sagsforløb, hvor jeg bla. ikke kan komme igennem til kommunen, de svare mig ikke osv. jeg kontakte
kommunalbestyrelsen og går til pressen –

Så bliver jeg sendt i en 8 ugers arbejdsprøvning, hvor jeg starter på 10 timer og de mener at jeg skal afslutte det med at være der i 37 timer, hvilket det aldrig bliver til, jeg kom op på 20 timer – Januar 2005 bliver jeg sendt i arbejdsprøvning i en genbrugsbutik, men må stoppe efter et par dage, da jeg har så voldsomme smerter i mit venstre knæ – Bliver opereret i knæet i januar hvor det viser sig at jeg også har voldsom slidgigt – Bliver sendt i arbejdsprøvning på 20 timer, i 4 mdr. hvor jeg i forløbet bliver tilkendt fleksjob –

For et job i august 2005 i hjemmeplejen, hvor jeg sidder ved en computer og laver tastearbejder –

I Juni 2006 for jeg konstateret en øjensygdom (som til tider gør at jeg har et sløret syn, ser dobbelt, er lysfølsom mm. Der kan intet gøres ved denne sygdom) Dette medfører at jeg ikke kan klare mit arbejde og bliver fyret i efteråret og kommer på ledighedsydelse.

Januar i år søger jeg derfor pension, som i første omgang bliver afvist af min ”socialformidler” pga. af lægekonsulentens udredning.

Dette acceptere jeg ikke og beder om at få min pensionssag genoptaget, der går dog nogle måneder før end jeg høre fra dem. De vælger at sende mig på kommunens Reva center og jeg bliver i juli sendt i endnu en arbejdsprøvning på 7 uger – Reva center og arbejdssteder siger klart at jeg kun har en meget lille rest erhvervsevne, at der er så mange skåne hensyn, at jeg ikke ville kunne udfylde et nyt fleksjob og anbefaler at jeg skal tilkendes pension.

Jeg går nu på 3 uge og venter på at kommunen skal lave den endelige rapport så den kan videresendes til mit socialcenter. Min socialformidler siger at hun ikke ved hvor længe der kan gå før den er færdig!!!!

I hele mit fleksjob forløb har jeg dagligt måtte tage smertestillende medicin. I den periode hvor jeg har gået hjemme inden arbejdsprøvning har jeg kunnet klare mig med mindre eller slet ingen medicin. I min arbejdsprøvning måtte jeg igen tage smertestillende medicin og var på et tidspunkt oppe på max, hvilket desværre gjorde at jeg blev overfølsom over for noget af min medicin og har, måtte afprøve noget andet som jeg heller ikke kan tåle.

Jeg har i dag også slidgigt i hofter, fingre og tær. Nogle dage må jeg tage krykker i brug for at kunne komme rundt uden for stort besvær.

Det er en meget kort gennemgang, har selv 2 mapper fyldt med div. papirer samt hvad jeg har liggende på min computer, som ikke er printet ud.

Jeg har et nogen lunde godt forhold til min sagsbehandler (socialformidler) Har tidligere synes at hun var rigtig god, men i forbindelse med min pensionsansøgning har det vist sig at der mange ting hun ikke har styr på, der mangle bla. læge papirer, da jeg blev sendt på Reva, hun viste ikke hvor alle mine papirer.




Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi, samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret?:


Jeg er i dag alene, jeg har ingen børn, måtte forlade mit hus i 2002 pga. voldelig mand.
Huset var mit, men han ville ikke forlade det, så da det skulle sælges var det med et meget lille overskud. Jeg blev anvist bolig af kommunen.

Min økonomi er langsomt gået ned af bakke og da jeg var på kontanthjælp og kun havde ca. 800 kr. at leve for, måtte jeg i 2004 erklære mig insolvent.

Jeg har haft dage hvor min mad har været under al kritik og nogle dage er jeg gået sulten i seng.

Jeg synes at det at være under det kommunale regi har og er forfærdeligt, jeg føler ikke at jeg bliver behandlet ordentligt og respektfuldt, jeg føler at de nærmest tror at jeg snyder og er doven, ja jeg føler mig generelt dårligt behandlet.

Jeg er blevet kaldt meget af div. sagsbehandlere eller hvad de nu er, eller har af uddannelse. De gange hvor jeg ikke har haft penge til mad har jeg fået udleveret rekvisitioner, for så at gå i det lokale supermarked for at handle og det var ikke et billigt supermarked.

En meget nedværdigende oplevelse.

Jeg har ofte været helt nede psykisk, har i en periode være på antidepressiv medicin.

har nogle gange svært ved at se de lyse sider af tilværelsen, synes at den lange sagsbehandling er umenneskeligt, jeg føler at jeg bliver sat på en pinebænk, ja jeg går bare og venter på deres udspil, jeg kan til tider blive helt stresset over at der sker så lidt og at der går så lang tid med alt.

Jeg synes det ærgerligt at jeg er blevet syg og ikke kan klare et arbejde, jeg har svært ved at forlig mig med tanken og også tanken om at det er nødvendigt at skulle tage medicin og oven i købet at der er medicin jeg ikke kan tåle, så det lige nu er sådan at jeg afprøver en af de sidste muligheder for medicin, som min læge kan foreslå.

Jeg har søgt pension og håber på at det bliver efterkommet, hvis ikke ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg er lidt bange for at den ikke blive bevilliget for jeg synes ikke at min kommune har været særligt samarbejdsvillig.






Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.:




Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig): ja__x__ nej____
  Besvar med citat