Se enkelt indlæg
Gammel 06-04-2013, 08:44   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nu ser jeg lige at det er Holbæk, og de er i en klasse for sig med langsommelighed. (det er mange kommuner, men Holbæk udmærker sig i den kategori)

Det jeg vil råde til at man gør i en sådan situation hvor man har fået ret i enten et nævn eller i Ankestyrelsen, er at, når man modtager afgørelsen gør følgende:

1. Få scannet afgørelsen i sin helhed ind som .pdf fil (bibliotekerne hjælper gerne)

2. Sender afgørelsen på mail, til både sagsbehandler og afdelingens hovedmail, med en tekst hvor det tydeligt fremgår at man forventer at hjælpen/ydelsen mv. startes op hurtigst muligt.

3. efter ca. 4 uger (normal klagefrist) hvis der ikke er sket noget, så sender man samme mail til lederen og borgmesteren, hvor man gentager sit krav.

4. Hvis der så stadig ikke er sket noget, så er formalia opfyldt til at man kan "gå ud af kommunen" med sit krav. Og så sender man en mail til den statsforvaltning man hører under, hvor man i emne feltet skriver "Att.: Tilsynet". Her fortæller man så at kommunen ikke vil respektere afgørelsen. Man skal i denne mail sørge for at sagsbehandler/leder modtager kopi af den mail. Det er Tilsynet i Statsforvaltningen der har "opsyns-pligten" med at kommunerne retter sig efter afgørelser truffet af nævnene og ankestyrelsen.

Selvom vi er professionelle og uddannede inde hos os, så oplever vi jo også at kommunerne forsøger at vende det blinde øje til og ignorere en afgørelse der går dem i mod, og der bruger vi ovennævnte procedure med stor succes.

Ingen kommuner kan li' at Statsforvaltningen bliver blandet ind i sagen igen, mest fordi deres klage statistik bliver elendig :-)
(Og det er jo den de praler med)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat