Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2017, 22:48   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Vovse, der skulle selvfølgelig stå "udlejning" i stedet for "fremleje" fra FSB side! El. andre almennyttige boligselskaber.
Så er vi jo helt enige.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Men som skrevet:

Men en eller anden sikkerhed i form af identifikation mel. "UD af DK" overførsel af pengene til den specifikke persons huslejeudregning (hvor der fratrækkes på huslejeregningen) vedr. boligstøtte til et almennyttig boligselskab, skal der jo ske.
Når man lejer en bolig i et boligselskab laves der en lejekontrakt, som under-skrives af begge parter. Heraf fremgår adressen og navnet på lejeren.
Når man søger om boligsikring oplyser man bl.a. sin adresse og sit cpr.nr., og jeg kan ikke forestille mig, at dette ikke bliver tjekket i forhold til folkeregisteret.
Når Udbetaling Danmark overfører pengene til boligselskabet, så går jeg ud fra, at der oplyses navn og adresse.
Og jeg går ud fra, at der ikke kan udbetales boligydelse til mere end én person i en bolig.
Så jeg kan ikke se hvad et boligselskab skal bruge lejerens fødselsdato til.

For sjov kiggede jeg lige på de lejekontrakter jeg har indgået i tidens løb, nogle af dem er fra før internettet blev almindeligt.

På ingen af dem står min fødselsdato eller cpr. nr.

Men på den seneste, indgået i 2012, står mit "Medlemsnr./registreringsnr."

Og hvert lejemål har jo et nr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat