Emner: Seroquel
Se enkelt indlæg
Gammel 17-05-2011, 11:54   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa MissM.

I et parforhold hvor den ene er sygdomsramt i længere tid er den anden part også ramt ! Det kan være rigtig svært for den sygdomsramte at forklare hvad der sker - hvordan man påvirkes af hele situationen - medicinændringer osv.

At stå som den part i et parforhold der ikke er syg - bare at kunne stå "på sidelinien" uden at kunne gøre noget kan også i sig selv være en "lidelse".

Du bliver nødt til at tage en rigtig god snak med din samlever - forklare hvad der sker med dig - måske henvise til nogen af alle de indlægssedler der findes i din medicin ( seroquel kan de første 14 dage give ektremt søvnbehov !) - måske selv søge information på www.medicinkombination.dk - og så ellers ikke bebrejde dig selv at du intet overkommer !!!!

Det kan være utrolig svært at klare et parforhold ved siden af sin sygdom - og jeg er absolut ikke eksperten eftersom min egen samlever skred i svinget forholdsvis tidligt i mit forløb ! - men jeg ved at jeg kunne have været mere opmærksom på at ikke kun jeg var ramt - det var han også !

Man kan godt udelukke en kæreste fra sit liv de 2 - 3 dage man ligger med århundredets influenza - men det er bare ikke løsningen med længevarende og måske kroniske tilstande ! Hvis parforholdet skal klare sig igennem de forskellige faser i et sygdomsforløb er kommunikation og ærlighed et absolut must for at kærligheden ikke svinder ind til intet ! Sårbarheden er rigtig svær at dele - men den er et fællesanliggende !

De bedste tanker og
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat