Se enkelt indlæg
Gammel 04-10-2020, 19:48   #161
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Øverste myndighed, vælgerne om private KL......

Nanna Rybak

Jeg har nu lyttet med stor interesse til radio4, hvor Monica Lylloff på blændende saglig vis argumenterede for, hvorfor handicapområdet skal væk fra kommunerne!

Interessant fandt jeg KL`s (Laila Kildesgaard) svar - som også kan høres i samme radioprogram:

1. KL`s hovedargument for at handicapområdet ikke skal væk fra kommunerne er, at den samlede indsats med samarbejde med fx skole, sundhedsvæsenet mv kan forringes ved en mere central visitation.

Til det kan jeg kun sige: Det nuværende samarbejde er godt nok svært at få øje på! Kommunen lytter IKKE til lægefaglige anbefalinger i forhold til den videre behandling i kommunalt regi. Kommunen mener tilsyneladende, at de ved bedre end speciallæger. Jeg kender desværre ikke en konkret statistik på hvor ofte kommunerne ikke lytter til lægefaglige vurderinger? Men det kunne være overordentligt interessant at finde ud af!

I forhold til skoler, er det bestemt heller ikke mit indtryk, at den holistiske tilgang virker. Kommunen modarbejder at finde det mest egnede skoletilbud, det samme gælder også støtte i både skoletiden og i fritiden. Dette er min oplevelse, både i egen familie og de sager jeg har hørt om via min funktion som bestyrelsesmedlem i Autismeforeningen kreds Bornholm.

2. At KL kalder statistikken over fejl i sagsbehandlingen for talgymnastik, mener jeg er direkte disrespekt! Derudover en total manglende forståelse for hvilken kæmpe negativ påvirkning kommunernes fejlbehandling har i familierne. Egentligt et meget godt billede af, hvor lidt viden kommunerne har om at leve i en familie med handicap, når man bare forsøger at negligere det vanvittige høje tal i antallet af fejl i sagsbehandlingen på handicapområdet (næsten 50% i klagesagerne, og mellem 25-50% i
resten af sagerne).

Handicapområdet væk fra kommunerne NU!


Ira Lily

Jeg syntes det er rystende hvor meget systemet bare lukker øjnene for virkeligheden. I min sag hvor Ankestyrelsen giver mig ret i alle fejlene (læs: lovbrud) i min sagsbehandling og bare nægter at forholde sig til både det og de faglige vurderinger og giver kommunen medhold. Det er rablende vanvittigt at os med psykiske lidelser ikke har nogen sikkerhed.


Monica Lylloff

I går morges havde Radio 4 valgt at sætte fokus på vores borgerforslag om flytning af handicapområdet 💪💪💪
Emil Falster, jeg selv og KL blev interviewet. Nedenunder er der links til alle tre interviews.
Jeg er nødt til at sige, at KL befinder sig på en helt anden planet. KL forsøger at tegne et forvrænget billede, at mennesker med handicap eller svære livsvilkår i øvrigt bare kræver ind. Det kan KL simpelthen ikke være bekendt. Det er nedladende.


Peter Hansen

Hvordan råder de ansatte i den private forening Kommunernes Landsforening kommunerne, hvis de bliver stævnet ved domstolende for groft svigt af børn, der nu som voksne stævner kommunerne?

"KL’s juridiske kontorchef understreger i en mailkorrespondence, at det er vigtigt, at ingen fra kommunen i pressen anerkender, at kommunen har fejlet. For som han skriver :

»NB - vi skal også huske, at vi har en retssag, som vi skal vinde. Vi skal på ingen måde formulere en accept af, at der er sket et svigt.....( ) ... en accept af præmissen ’svigt’ vil blive afspillet under retssagen og forkorte modpartens procedure væsentligt
«.

Slagelse kommune, medlem af KL tabte senere sagen med erstatning til de 4 nu unge kvinder, der i den grad med svigtet og udsat for ulovligheder, som man ikke troede muligt i en retsstat.


https://politiken.dk/indland/art5615...erstatningssag

Mon KL er begyndt at blive bekymret for deres eksistens? Næppe, men.....

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat