Se enkelt indlæg
Gammel 08-11-2011, 09:51   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Ja men nu skal man jo ikke tror på alt hvad Dagbladen skriver De har fået så meget magt at det er dem der stiller dagsorden i danmark uanset om det gælder blåblok rødblok eller andet , de for lov at skrive usanheder og så i weekened kan de få lov i tv 2 at sige undeskyld for det som de i ugen har løjet om og det som de ikke har beviser for, og danskern æder deres historier råt. Og mener stadig væk at vi herinde skal holde os for gode til at dømme andre, vi bryder os jo ikke om at andre dømmer os vel? Og syntes stadigvæk at der er mange tråden her inde hvor tonen har en skidt karakter har været med på siden her siden 2006 og syntes at den har ændret sig på mange måder. Og Ja jeg havde noget på hjertet nogen gang så bliver det sku bare for meget at høre hvordan vi fryde os på andres bekostning uanset om det er politiker eller andre og trist at vi lader os forføre af aviser og andet. uden at vi stiller os kritrisk over for dem og det de skriver
Nu er det så kun et referat EB har af historien - sønnen medvirker i et program der blev lavet tidligere på året og der siger han i interviewet præcis de ting EB skriver.

Og der er da ingen der FRYDER sig - jeg FRYDER mig ikke. Jeg synes historien er dybt tragisk på samtlige punkter, for det første fordi sønnen føler sig omsorgssvigtet, for det andet fordi der er noget 'galt' med historien og fordi kendte mennesker altid skal have særbehandling.
Jeg tænker mere på de tusinder af unge mennesker som netop døjer med narkogæld, som får klippet fingrene af, bliver smadret til ukendelighed og hvis familier må flygte fra hus og hjem fordi de bliver beskudt selvom de betaler og betaler og betaler.......kun for at erfare, at gælden vokser i form af dummebøder.
Og det er jo præcis dummebøderne sønnen slap for i kraft af sin Fars politiske virke - rockerne ville IKKE have dårlig presseomtale og en sag verserende hvor en politiker var indblandet.

Det kan da godt være i synes Faren har noget af have stoltheden i - fred være med det! Men JEG synes absolut ikke han har noget at være stolt af. Han reagerer jo præcis som vi alle sammen ville gøre, hans indsats er ikke speciel, nærmest almindelig.
Det eneste der adskiller det fra virkelige mennesker 'der ikke er noget ved musikken' er, at han har magten til at få det bremset. Det har vi ikke.

Men jeg under naturligvis sønnen, at hans Far kunne få ham ud af det med livet i behold. Men er ked af at det er et enkeltstående tilfælde.

Det der ofte går galt i debatten er, at folk blander tingene sammen. Her diskuterer vi en enkelt sag med en overskrift der ikke er til at tage fejl af. Og hvis man siger noget om den pågældende sag, så SKAL der pludselig kommenteres en masse omkring folk med Asperger, ADHD oa ''og vær du glad for du ikke har børn med en diagnose'' - som jo altså IKKE er dem vi diskuterer, og som har et helt andet udgangspunkt som man OGSÅ har respekt for og følelser for, men som altså ikke har noget med lige denne sag at gøre.
Og vupti, så røg tråden ud på et sidespor......

Hvis man har en mening om en enkelt sag, er det jo ikke en vejledning om, at sådan har man det med ALLE sager - folk har meget med at skære over én kam, og det er RET irriterende. Skæg og snot for sig.

Samuelsen er en sag. Forældre med børn med ADHD mm, er en helt anden sag - i øvrigt sager som jeg synes er MEGET MERE forfærdelige og som kræver meget mere debat, da det jo vurderes at over 70% af gengangerne i de danske fængsler netop er folk med ADHD, Asperger mm som ikke har en diagnose. Og som pga lidelser, simpelthen IKKE kan bremse deres adfærd. Se, dét er uhyggeligt....

Men hvis folk herinde bare tænker fra sag til sag, eller fra tråd til tråd, jamen så ville det gå meget lettere med kommunikationen, i stedet for at sidde og gnække ude på sidelinjen med hjemmestrikkede teser om, hvad andre mener om hele spektret af sager generelt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat