Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2010, 10:16   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
HJÆLP!!!!!!!! Den økonomiske bund er nået - nu smuldrer mit eksistensgrundlag defenit

Hej

Her er mail jeg har sendt til 5 journalister, 70 kontakter, og 30 byrådsmedlemmer i gladsaxe kommune samt ministeren

mail:

Hejsa

Du modtager denne mail for at informere dig om min situation, og med håb om at nogen kan tale kommunen til fornuft, nu, ikke i morgen, da er det for sent.

Min fleksjob indstilling blev jo afvist af visitationsrådet i Gladsaxe kommune 23 februar 2010, på et grundlag at "med de kompetencer jeg besidder, kan jeg godt arbejde på fuld tid". Der selvfølgelig klaget, og min fagforening har skrevet 2 lange mails til kommunen for netop at påpege, at min succesfyldte arbejdsprøvning som sluttede 29 november 2009 udmundede i en veldokumenteret rapport, hvor i jeg har mindst 50% varig nedsat arbejdsevne.

Kommunen er nu ved at genvurdere sagen, og desværre trækker sagsbehandlingen ud så en måske forventet ny afgørelse foreligger medio maj.

Ja tak men det kan jeg jo ikke bruge til at betale mine regninger med.

Facts:
- ydelses afd vil ikke anerkende jeg har behov for min bil, så ud fra de regninger de vil godtage, får jeg ingen økonomisk hjælp da mit rådighedsbeløb er mindst 5000 kr!

-mine sygedagpenge stoppede med 1 dag, uden varsling, uden partshøring, uden at så meget som at sende mig et brev, den 23 maj 2009. Har modtaget kontanthjælp siden. Det skal lige siges at 30 marts 2010 modtog jeg et partshøringsbrev om stop af sygedagpenge 23 maj 2009, hvilket jvnf loven skal fremsendes senest 2 uger før stop, men her blev fremsendt 10 måneder efter stop af sygedagpenge!. Sagen er anket og normal sagsbehandling er 6 md

-hver eneste måned på kontanthjælp er med underskud, og i 2009 fik jeg ca 8.700 udbetalt til mad, medicin, bil og lejlighed samt tilhørende omkostninger. Jeg klarede mig i ca 1 år ved at dele regninger i 2, udsætte en regning til næste måned og leve af max 2000 kr til mad mm.

- 1 april 2010 måtte jeg udsætte flere regninger til 1 maj, samt der jo også ligger de normale regninger til betaling, og for mig er det mindst 15.000 kr der mangler. Fredag hæver jeg 3000 kr til mad og medicin, hvilket fortsat ikke er højt, resten ca kr 8500 går til de vigtigste regninger, derefter må flere kreditorer vente.

- Banken har sagt stop, og selv om jeg har luftet ideen med at hurtigt få en ejendomsmægler ud og senest medio maj kan have underskrevet en formidlingsaftale med mægleren om et salg, så kan banken ikke garantere økonomisk hjælp i hele salgs perioden indtil en salgsaftale er underskrevet?

-alternativt kunne jeg jo skide på det hele og ikke betale så meget som 1 regning, hvilket så vil betyde inkasso, ribers, tvangsauktion, og en gæld på 700-800.000 kr, med ringe tilbage betalingsmulighed resten af mit liv. kommende erstatninger vil jo blot ende direkte i et sort hul.

- jeg har altid prioriteret at kunne betale regninger og min selvrespekt har gjort at ribers er noget jeg aldrig skal ende i!

- At underskrive en formidlingsaftale om salg af ejerlejligheden vil nok betyde mulighed for pause fra visse kreditorer, men fortsat vil der være underskud, og ingen økonomisk hjælp, så igen betyder det jo inkasso, ribers, men et salg vil betyde en restgæld på ca 150-200.000 kr.

- Onsdag den 28 april skal jeg ringe til alle de kreditorer som jeg i forvejen har bedt om henstand hos 1 gang samt nye kreditorer og opdigte en historie om at, kommunen har lavet en fejl og at jeg den 20 maj vil betale samtlige kreditorer, uden at have økonomisk garanti eller dækning, men det ligger bare ikke til min personlighed.

- de sidste 3 måneders venten i systemet har tæret mig så utroligt meget fysisk og psykisk, at ingen af jer overhovedet kan forestille sig min situation, i dag uden livskvalitet, uden livsglæde, blot liggende hverdag på sofaen og tude og spekulere dagen lang, og er jo mig der er trafik ofret, føler mig mere som den skyldige. Senest nu også meget tæt på at miste mit eksistensgrundlag.

Med 50km/t på mc, en modkørende ældre mand drejer til venstre og har ikke set mig, så hans bil rammer mig frontalt, går i coma og bliver fundet 15m fra motorcyklen. Uden hjælp, rygskjold mm havde jeg ikke overlevet, men gjorde, fik en ny chance, en 2nd chance.

Hvad skal livet efter sådan en dramatisk ulykke med permanente men og gener, det skal da nydes, det skal da være fuldt af glæde og livsindhold, det skal da være fuldt af store som små oplevelser, for nu bagefter, selv de små ting i livet værdsættes.

Men hvad har jeg når vi kommer til 28 maj 2010, jeg har spilt 4 år af mit liv, med langt sygdomsforløb, her 17 md på krykker, 2 operationer, 9 md på morfin, og nu skal jeg dagligt indtage ca 14 piller dagligt, og ikke mindst spildt min tid og liv på lov§, mails, klager, anke, afgørelser, flere klage mails, paused i systemet, mere mail og klager, mere pausen i systemet, og utroligt nok, senest 3 md pausen i systemet.

Har nu ingen glæde, ingen livskvalitet, og i hvert fald ingen livsglæde, har ingen fremtid, har ingen drømme, har ingen mål, har snart ingen bolig, har intet socialt liv, har også mistet venner, har ødelagt hele mit netværk ved at kommunen lovede mig fleksjob senest 1 februar og jeg fra 28 december 2009 til 1 februar 2010 jobsøgte med 200% commitment, og i samme periode havde flere interessante jobsamtaler. Alt dette er totalt stoppet. Uden selvværd, uden selvrespekt, mentalt trykket helt i bund af min samlede situation, at måned efter måned opleve at synke dybere ned, mentalt og fysisk. Ingen af jer kan forestille sig det pres, de kontinuerlige negative tanker, den kontinuerlige græden jeg hverdag har oplevet.

Det eneste jeg drømmer om er at blive selvforsørgende, bevare min værdighed, have et eksistens grundlag, bolig mm, finde en sød kæreste, som kræver man mentalt er på toppen igen, opleve livet, nyde livet, rejse, smage, dufte til det dejlige liv som jeg har været så usædvanlig heldig at måtte få lov til at få en 2nd chance.

Jeg håber nogen vil gøre noget, jeg orker ikke mere!

Såfremt nogen synes dette er uretfærdigt og vil kontakte kommunen, så kan social direktør ebbe holm kontaktes på telefon +45 39 57 57 02 eller [email protected], blot i mailen skriv att til ebbe holm og i subject linien skrive "vedr cprnr xxxxxx-xxxx".

Ebbe holm har tidligere via mail modtaget min fuldmagt og må diskutere alt vedr mit cprnr i kommunen, blot den anden part også har fuldmagt.

Undertegnede giver hermed modtageren af denne mail fuld fuldmagt for alt vedrørende cprnr xxxxxx-xxxx i gladsaxe kommune, og gælder fuld indsigt i alt.


Med venlig hilsen

Jan Merklin
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat