Se enkelt indlæg
Gammel 26-09-2012, 16:44   #4
heltinde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 47
Styrke: 14
heltinde er ny på vejen
Tak til curls og Florken

--> Florken
Superfine links, du henviser til - de besvarer til fulde mit spørgsmål. Beklager, at jeg ikke selv fandt dem, men jeg fik brugt forkerte søgeord.

Vi har sendt et brev til kommunen med den relevante bekendtgørelse og også fyringsårsagen, der var helbredsbetinget. Hun var tjenestemand, og Helbredsnævnet vurderede at hun var utjenstdygtig samt at hendes erhvervsevne ikke var nedsat til 1/3 eller derunder. Det er det, der i dag hedder alm. svagelighedspension.

Fordi det snart er to år siden, loven trådte i kraft og fordi SB henviste til en afgørelse helt tilbage fra 2004, stillede vi spørgsmål ved retssikkerheden og sendte kopi af det hele til fagforeningen. Det kan godt være, at det var at sætte tommelskruer på, men jeg blev sg* rasende! Min nabo har ikke kræfter til selv at slås for sin ret, og eftersom jeg personligt har (dårlige) erfaringer med Ydelsescenter Vest i Aarhus Kommune, så blussede kampiveren altså op igen.

Man skal i øvrigt vide, at man i tilfælde af tilbagebetaling fra kommunen faktisk har ret til renter jvf.: http://www.hk.dk/trafik_jernbane/nyh...edighedsydelse

Jeg er rystet over, at kommunen stadig ikke har styr på reglerne. På mig virker det nærmest som bevidst benspænd. Faktisk havde SB ringet til min nabo med det samme, hun modtog vores 1. brev. Hun (SB) sagde, at hun var ret sikker på, at min nabo havde ret. Det skulle dog lige vendes på næste uges møde, hvorefter der så kom det brev med en kopi af de meget underlige interne retningslinier. Jeg håber på, at nogen vil reagere skarpt på det!

Bedste hilsner,
Lise
heltinde er ikke logget ind   Besvar med citat