Se enkelt indlæg
Gammel 12-05-2009, 00:00   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
ho-ho-ho.... julemanden findes.

På Ugeskrift for læger tager de sandelig imod kritiske indlæg.

Fra en advokat.

Men svaret fra lægen er temmelig uforskammet, og slutter af med, at nogle tror på penduler og 50 procent tror på astrologi...

Citat:
Alle disse mennesker, som skulle lide af syndromer, som angiveligt er fiktive, rystes i artiklen sammen til en hoben dovne mennesker, som ikke gider at arbejde, og som af ombemeldte læge behandles med den »sorte, spidse hat« og sendes hjem igen.

Efter min opfattelse siger det mere om lægens manglende faglighed, hvis sådanne metoder tages i brug, end godt er, og at det tillades trykt i Ugeskriftet, er mig helt uforståeligt.

Enten har disse whiplash-patienter reelle somatiske skader, som i mange tilfælde ikke udredes med mulighed for udbedring, fordi de nemlig blot sendes hjem med denne »modediagnose« og i det stille anses for at være dovne mennesker, der bare vil tidligt på pension, eller også kunne patienternes somatiske klager være udtryk for, at de har »ondt i livet« eller sagt på en anden måde: »ondt i følelserne«.
Og lægens svar... som åbenbart er som hans egen tro på whiplash... han tror åbenbart ikke på, at man kan have problemer... eller hvad?!

Og mon denne "halvdel" kvinder?!... med "ondt i livet"?!

Citat:
Pladsen i Ugeskrift for Læger tillod kun at omtale et fåtal af disse. For eksempel ikke de mange former for pendulbehandling; svinger man et pendul over en gravid kvindes underliv, kan pendulet afsløre, om fosteret er en dreng eller en pige; det er da mageløst?

Ved nærmere eftertanke burde min undren ikke være så stor i et land, hvor omtrent halvdelen af befolkningen tror på astrologi.
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._171_20_1709_1

Nå, men der bliver da helt klart sparet på sygehusudgifter, lægebehandlinger, forsikringsudbetalinger osv., når "modediagnoserne" ignoreres.

Så kan man trækkes videre med de kommunale lægekonsulenter og psykiske diagnoser oveni.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat