Se enkelt indlæg
Gammel 22-04-2018, 11:09   #37
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MIMIX Se meddelelser

Endnu en tvivl - hvis jeg nu bliver sendt ud i noget praktik etc., de vil jo nok søge at forbedre og udvikle min arbejdsevne, og det viser sig at jeg godt kan klare et x antal timer, vil de så vurderer at jeg ikke længere er fuldt uarbejdsdygtig mere, og stoppe mit jobafklaringsforløb ?

Med få midler, overvejer jeg at spare penge på a- kasse (ikke fagforening) - er det uhensigtsmæssig for mig ?

Pft.
Hvis du nu f.eks. kan klare 25 timer, 100% effektivt, uden omfattende skånebehov, så ville det nok begynde at være i den kategori, at du ikke er uarbejdsdygtig.
Men hvis der f.eks. er tale om 10 timer, så er du jo ikke arbejdsdygtig. Det skal ses i forbindelse med om man kan være selvforsørgende.
10 timer om ugen ville f.eks. være i målgruppe for fleksjob. Så ville man (når alle behandlingsmuligheder er udtømte), hvis arbejdsevnen er på det niveau, skulle begynde at tage stilling til f.eks. fleksjob.

Ang a-kasse: hvis du betaler til efterløn skal du IKKE stoppe med det. (Den ordning kan overføres til det der hedder fleksydelse, hvis man bliver fleksjobber).
Hvis der er bare en lille chance for at du med tiden kan blive berettiget til dagpenge, vil jeg også på det kraftigste fraråde at stoppe betaling til a-kasse.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat