Emner: Alderspension
Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2018, 07:24   #1
FritzA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
FritzA er ny på vejen
Alderspension

Omkring årsskiftet ændrede regeringen på beløbet man må indbetale på alderspensionsopsparingen.
Med et pennestrøg kunne nan pludselig kun indbetale 5.000kr årligt, mod de tidligere ca 28.000kr.

Som jeg forstår det, er de to andre mulige pensionsmuligheder kun fornuftige for de der tjener topskat, og dermed ikke ideelle for os der er førtidspensionister (vores indtægt vil altid være i den lave ende).

Hvad har I andre gjort?

Der er 30 år til jeg når folkepensionsalderen, så det er vigtigt, at jeg får lavet en alternativ opsparing.

Jeg har allerede SUPP, men den rækker jo ikke særlig langt.

Det der afholder mig mest fra at omlægge til en rate eller livrentepension, er at udbetalingerne så vil blive modregnet i folkepensionen.
Nu er jeg ikke inde i, præcis hvordan det modregnes, men i min logik er det en dårlig handel at spare op, hvis man så mister det samme beløb et andet sted...

Sidder der nogle kloge hoveder herinde, som kan komme med et forslag til, hvilken pensionsopsparing der egner sig til en førtidspensionist efter 2003 reglerne, uden mulighed for at øge indtægten ved arbejde, og med 30 år til folkepensionsalderen...?

Tak for jeres tid!
Mvh Fritz
FritzA er ikke logget ind   Besvar med citat