Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2010, 22:56   #9
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Hejsa Annemette

Jeg kom i tanke om, det nok er mig, der har "dummet mig". Jeg sagde til lægen, fys'en havde sagt, jeg var mere skæv da han så mig med hold i ryggen, og at der IKKE VAR noget næste gang han så mig (uden hold). Men han sagde bare, jeg var knap så skæv, måske er det derfor. Ingen af dem har set mine røntgen billeder i øvrigt, hvor jeg fik diagnosen (fra 2001).

Nå pyt - tror jeg. Var til fys i dag, og fortalte ham situationen, og han sagde, at jeg kunne springe op og falde ned på om det var skævhed eller scoliose?? Da "alle" var skæve. Han sagde, det, der handlede om, var om jeg havde smerter eller fik hold i ryggen.

Min benlængde er ens, så det irriterer mig lidt, at lægens "dom" (han målte IKKE min benlængde, kun taget fat ved mine hofter) var ulige ben. Fik dem målt første gang som 10-årig (da begyndte mine symptomer med hold i ryggen), og sidste gang for ca. 3 år siden.

men mit problem ang. læger er, jeg bliver så sur. På en anden måde end min mor, der blev ved at spørge lægen, "hvad skal der ske nu? undersøgelser? reumatolog?". Jeg var ved at tage min taske og gå, før min mor spurgte mere. Han var totalt ligeglad, og talte ned til min sygeplejerske-mor. Det er så mit problem, med temperamentet

Overvejer at skifte tilbage til min gamle læge, der lyttede, var interesseret og tog mig seriøst. Der har kun været problemer med de nye læger.

Jeg blev mr scannet sidste år, ca. i september. Da var jeg lammet i benet.

Det lyder vildt med dig, det er sør'me godt, du er blevet opereret. Hold da op...

Lone
Hej Lone.
Ja okay det kan jo sagtes være derfor så, men sinden du fik diagnose i 2001 har du så haft smerter i ryggen?
Vil give din fys ret i at det kun handler om du har smerter eller hold i ryggen, fordi mennsker med skoliose kan sagtes leve med det hvis de ikke har smerter .
Synes også det lyder mærkeligt at han ikke målte dine benlænde, har du ikke fået målte dine benlænder sinden sidst for ca. 3 år sinden?
Det er ikke sjovet at havde det såen , men tror desværre det er meget normalt når man er syg og bare gerne havde det bedre.

Jeg kender det fra mig selv men jeg har angst for læger fordi i gennem hele mit liv er jeg blive set og undersøget af så så utrolige mange læger omkring 150 forskelige læger er jeg blevet set af, det har mine forældre og jeg regnet ud til så jeg er meget angst for alle læger og skal havde mine forældre med til alt hvad der har med læger at gøre.

Det synes jeg virkeligt lyder som en rigtig god ide for dig du skal jo havde en læge der vil gøre det allebedste for dig.

Okay det er jo ikke så langtid sinden så. Men hvad skal der så ske nu?

Det er også vildt , ja det var rigtig godt jeg blev det men jeg vil altid have stærke smerter 24 timer i døgnet og tage stærkt medicin flere gange om dagen hvor de kun lige kan tage troppe af smerterne, men det har jeg lærte at håndtere fordi jeg altid har været syg
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat