Se enkelt indlæg
Gammel 11-01-2017, 22:29   #7
Liquid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
Liquid er ny på vejen
Hej gunvar tak for svar, ja sådan skal det forståes! som 25 årig måtte jeg henvende mig hos kommunen og fortælle at jeg ikke kunne varetage min elevplads, og egentlig blev fyret pga sygdom, hvilket jeg dog har måttet ladet ligge pga overbelastning

diagnosen skizotypisk sindslidende har jeg fået i juni, efter et forløb på m- ambulatoriet psykiatrisk hospital Aarhus afdeling p for psykoser. Dette var som sagt påkrævet af min sagsbehandler. Forløbet blev afsluttet efter 6 samtaler, da jeg ikke kunne overskue at snakke om problemerne længere, uden at se løsninger. Det skal forsåes i denne sammenhæng at jeg i løbet af min 7 års uafklarede sygdomsperiode har snakket med utallige læger og en del psykologer og nar forsøgt med antidepressiv behandling, og derfor har svært ved at skulle udlebvere mig selv om og om. Det forhindrer mental fremgang. Rehabiliteringsteamet vurderer at der ikke er tilstrækkelig dokumentation for at indstille til andet end ressourceforløb, trods dokumentationer for hele sygdomsperioden i 20'erne.

Jeg er hypersensitiv generelt som menneske, og psykologer og psykiatere bruger ofte betegnelsen skizotypisk sindslidende for os. Jeg er kun enig i denne diagnose så langt at det hjælper mig med at komme videre.

Ok tak for info jeg kigger. jeg kom vidst også til at sige at lidelsen ikke skal være videnskabeligt dokumenteret, det skal den selvfølgelig, men den skal ikke være videnskabeligt anerkendt nødvendigvis, såvidt som jeg har forstået det?

Pc og skærme er hårdt, men der er midler som man bruge til at beskytte sig selv med. Det er bare ikke så sjovt når midlerne er meget omkostningsfulde, og støtten mangler!

Iøvrigt kan man ikke udredes for EHS i Danmark, men skal derimod til Frankrig i Paris for at blive udredt. Dette kunne/skulle betales af staten som anført af sundhedsloven paragraf 89. da den danske stat ikke kan tilbyde behandling i Danmark.

Gunvar skal jeg forstå det sådan at den danske stat har ret til at diskrimere ehs patienter, pga at de ikke har inkluderet lidelsen i vores lokale icd-10?
Liquid er ikke logget ind   Besvar med citat