Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2010, 01:30   #171
anne mette 39
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
anne mette 39 er ny på vejen
Faldt lige over dette forum paa nettet hvor jeg laeste dette indlaeg. Har lidt problmer med visse bogstaver paa computeren, men haaber i kan laese det alligevel.
Det er dog noget af det kedeligste som laenge har laest.

Et er at denne psykiater tydeligt er psyksik ustabil, men at hun ka faa lov til at misbruge sin magt overfor syge mennesker paa denne maade, det er da helt uhort.

Jeg har ogsaa selv haft konsulteret et par maekvaerdige psykiatere, men dog ikke saa graelt som dette eksempel. Det sidste graelde ekslempel som jeg horte om ,er en korrupt psykiater som holder til i det indre kobenhavn, og som paa kedeligste vis har kraenket flere af de kvindelige patienter. Jeg tror desvaerre at der er flere derude, som misbruger deres position paa denne maade.
Maaske er det ligefrem med nogle af disse folk, som med de paedofile, at de soger ind i disse arbejdsomraader fordi de her kan misbruge psykisk syge mennesker. Det er sku skraemmende at taenke paa.

Noget helt andet er, at det efter min mening er dybt kraenkende paa min person, at kommunen overhovedet skal have adgang til saadanne fortrolige oplysninger om en. Naar de er direkte usande som i dit tilfaelde gor det det hele vaerre, men selv i tilfaelde hvor oplysningerne er rigtige, er det da kraenke at hele enes personlige liv skal udbasoneres paa denne maade. Et er hvad en paykiater kan skive i sine personlig arbejdspapirer, men der burde efter min mening laves en lov om hvad man kan skrive af personlige ting i de journaler som cirkulerer rundt i kommunerne. Taenk paa alle de mennesker som har adgang til ens papirer,
i mig eget tidl. sagforlob er jeg bekendt med hele 15 personer i kommunen, som har haft adgang til alle mine journalpapirer inden for ca. et aar. Der staar mange personlig ting og rigtig mange forkerte ting og fejltolkninger, som jeg har det meget daarligt med.

Hvis der blev vedtaget en lov hvor psykiaterne kun maatte udtale sig om mere generelle ting som diganose, arbejdsevner, skaanehensyn, prognose, behandlingsmuligheder og om man maa arbejde eller ej,. kunne man maaske undgaa en del af alle disse kedelige historier.

Nu skal man selvfolgelig passe paa med lovgivning, for nogen gange gor det ondt vaerre, som regeringen for tiden laver lovgivning paa syge mennesker. Men i det mindste kunne man da opstille et saet etiske regler, for hvad en psykaiter maa skrive i papirer som flyver rundt paa kryds og paa tvaers i systemet i aarevis.

Og vvad i alverden skal kommunen bruge informationer om ens sexpartnere til, det er da dybt kraenkende !!!

Sidst redigeret af anne mette 39; 07-10-2010 kl. 01:59. Årsag: Blev ikke faerig med debatten.
anne mette 39 er ikke logget ind   Besvar med citat