Se enkelt indlæg
Gammel 19-09-2012, 14:45   #1
Blomsterdrys
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Blomsterdrys er ny på vejen
Risikerer jeg at stå uden indtægt?

Hej.

Jeg blev syg for omkring 10 år siden, og jeg fik straks at vide, at mine symptomer var psykiske.

Det var et meget belastende forløb, hvor forskellige sagsbehandlere og lægekonsulent kaldte mig de groveste ting. Jeg var udsat for mistro og fordomme i en grad jeg aldrig havde forestillet mig.

For at gøre en meget lang historie kortere, så blev jeg henvist til psykiatrisk vurdering. Psykiateren afviste somatisering, og skrev at jeg er fuldstændig psykisk sund og rask.

Senere i forløbet blev jeg henvist til en neurolog og fik hurtigt konstateret epilepsi og kom i medicinsk behandling (som har en del bivirkninger).

Jeg var i arbejdsprøvning, og derefter blev der bevilget fleksjob af fysiske årsager med 2/3 refusion.

Da jeg havde været ansat i fleksjob i nogle år blev jeg opsagt p.g.a. besparelser. I perioden med fleksjob var jeg gået ned i timetal flere gange for at det kunne fungere.

Jeg begyndte at modtage ledighedsydelse og blev jeg sendt i praktik, men jeg kunne ikke klare det aftalte antal arbejdstimer.

Praktikken blev ændret til arbejdsprøvning.

Resultatet af arbejdsprøvningen er: "Hun har ikke en arbejdsevne der kan udnyttes i noget erhverv".

Derfor vil kommunen nu indstille mig til førtidspension. Det er ikke mig selv der ønsker førtidspension. Kommunen siger at jeg er på grænsen til ikke at være berettiget til fleksjob.

Hele forløbet siden jeg kom på ledighedsydelse har været godt. Ingen problemer. Jeg er blevet taget alvorligt og der er handlet på de ting der skulle handles på.

Nu er sagen overgivet til en pensionsmedarbejder, og nu ønsker man pludselig en psykiatrisk speciallægeeklæring.

Det ville som sådan ikke genere mig at tale med en psykiater, men jeg kan simpelthen ikke se det relevante heri. Hvorfor skal den psykiatriske vinkel pludselig ind i min sag? Jeg har bedt om en begrundelse, men har i skrivende stund ikke fået nogen.

Hvis jeg nægter at være med til psykiatrisk undersøgelse, hvordan er jeg så stillet?

Så skal pensionsansøgningen vel afgøres på det foreliggende grundlag?

Hvis det bliver et afslag på førtidspension, så bevarer jeg vel retten til fleksjob/ledighedsydelse eller hvad?

Kan kommunen lukke samtlige kasser i, med den begrundelse at jeg ikke vil samarbejde?

Hvad er klogt af mig at gøre nu?
Blomsterdrys er ikke logget ind   Besvar med citat