Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2018, 21:49   #1
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 10
Anny er ny på vejen
Reducere SU-tilbagebetaling?

Hej venner!
Håber, her på falderebet, at kunne trække på Jeres viden.
Jeg er havnet i den sorte gryde, på kontanthjælp, under loftet og omfattet at 225 timers-reglen som træder i kraft til den første. I mit forsøg på at restaurere lidt på min økonomi vil jeg forsøge at få min SU-gæld slettet. Har hos Skat fundet et skema til det, og ringet for at høre hvordan jeg bedst udfylder det og får derfra at vide at alt ser fint ud og at jeg ikke skylder noget. Det er jo så ikke det jeg spørger om, men de kan ikke hjælpe og henviser til Udbetaling Danmark. Her kan de ikke se at der er noget problem og at jeg da bare kan få nedsat den månedlige tilbagebetaling. Det har jeg så allerede fået bevilget een gang, og det gælder kun i eet år, som snart udløber. Jeg kender godt min Kafka, og er så træt af det hele.
Har i nu to år manglet 2.500 kr i boligsikring og mister nu også yderligere 1.000.
Har i 15 år passet handicappet barn hjemme (han er nu ok i eget liv, med mig som bisidder, kalender og økonomisk værge §5 så han har stemmeret)
Har efterhånden samlet fire diagnoser sammen: slidgigt, irritabel tyktarm, migræne og en hudlidelse. er 61 år, og troede engang at jeg kunne søge seniorjob, har altså bevaret medlemsskab og betalt ind til efterlønsordning.
Jeg kommer aldrig til at kunne arbejde fuld tid i ethvert job, men bliver sendt rundt i virksomhedspraktikmøllen.
Kan jeg sende min ansøgning til Skat, og så "tage den derfra"?
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat