Se enkelt indlæg
Gammel 08-06-2012, 21:09   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg svare aldrig dem der spørger om den slags, med mindre vi taler skånejob og/eller beskyttet værksted.

Hvad folk vil spørge om, er ikke mit bord, lige som det heller ikke er mit bord at dømme nogen. Ofte tænker jeg bare mit, når jeg læser de indlæg, specielt hvis de ikke signalerer en varigt nedsat arbejdsevne. De få gange jeg har blandet mig, har det da også gået galt

Jeg ved selvfølgelig godt, at arbejdsevnen ikke behøver være nul, men at nogen måske har haft et par timer i arbejdsprøvningen. Men sagen er, at man ikke kan få førtidspension på den nye ordning såfremt man kan varetage et fleksjob.
Hvis reformen kommer til at holde, så taler vi fleksjobs ned til 2 timer om ugen. Og DER kan rigtig mange altså komme i betragtning - de største fisk findes nok ikke på den nye ordning, men der er massere på den gamle ordning.
Og den eneste måde at få dem ''fanget'' på, er ved at få lokket dem over på den nye ordning, med helt nye regler, for jeg tror ikke man kan komme på den nye ordning, med de gamle regler......

Men jeg synes da ikke det er - som du skriver - MEGET skræmmende oplysninger

Der er jo ingen - formoder jeg - der bliver tvunget til noget.

Men det er da bestemt værd at overveje, om man som pensionist på den gamle ordning med en arbejdsevne, er parat til at opgive pensionen og istedet tage et fleksjob.

Jeg kan ikke forestille mig, at dem på den gamle ordning der kommer med en arbejdsevne, kan få lov til at få XX antal kroner mere om måneden på den nye ordning, uden at skulle enten genvurderes, eller på anden måde bidrage.
- jeg forestiller mig ikke, at nogen må have en arbejdsevne, og andre ikke må

Det var dét jeg mente med: Vi kan jo ikke have folk på den nye ordning, der har en arbejdsevne, for så kan de ikke følge reglerne....

For nogen kommer tilbudet måske som et svar på deres bønner, og dem skal der da også være plads til.
Så jeg ser det ikke udelukkende som noget negativt.

Det negative ligger mere i, at regeringen ikke uddyber HVAD det reelt betyder for en gammel pensionist, der vil søge over på den nye ordning.
OG at regeringen ikke fortæller, at os på de nye regler kan få frateget pensionen såfremt det vurderes at der er en bedring i arbejdsevnen. Noget som ALDRIG kan ske på den gamle ordning, om så man arbejder til man segner.

Sidst redigeret af Ninja; 08-06-2012 kl. 21:13.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat