Se enkelt indlæg
Gammel 08-01-2008, 14:32   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg for min del tror at det er meget vigtigt at man holder sig for øje hvad der er hvad, jeg syntes personligt at fleksjobloven er genial

Det syntes jeg set i det perspektiv at vi er ca 55.000 flekser og deraf er der ca 15.000 ledige plus minus ...

det vil så sige at små 40.000 er ude på arbejdsmakredet

på den måde er det en succes historie men når det er sagt så syntes jeg det er en fallit erklæring til kommuner, (jobcentere) arbejdgiver og politikkere at man ikke formår at få de sidste ud...

og hvorfor gør de så ikke det ?

For min del er jeg overbevist om at det er fordi man er alt for forhippet på at ingen i dette lille land må få noget som helst som ikke tilkommer dem , gud bedre os hvis vi kom til at give bare en for meget førtidspension , nej så hellere ikke give nogen overhovdet ....


mange af de mennesker der er tilbage som ledige flekser i dag er dem der har den absolutte dårligste arbejdsevne , mennesker som ganske rigtigt før i tiden ville have fået bevilliget den mellemste førtidspension ...

så jeg jeg kan godt være enig med strikkeline i at det er mennesker der er parkeret på ledighedsydelse i stedet for at få førtidspension ...

for sjov sad jeg her forlenden dag og regnede ud hvad jeg ville få hvis jeg boede i en to værelses lejlighed og ikke havde nogen børn hjemme husleje 5000 kr , og jeg var på ledighedsydelse brutto 13574 kr og jeg har så den højeste ledighedsydelse man kan få , jeg ville i så fald kunne få 600 kr om måneden i boligsikring ...

modsat det ville jeg med en førtidspension 14800 kr (den er vist steget men stigningen tog jeg ikke med ) her ville jeg få 2500 kr

så jeg kan da godt forstå at folk bliver desperate i takt med at ungerne bliver ældre...

og jeg kan også godt se at det kan virke som kassetænkning ...

Men stadig syntes jeg nu at det er en genial ting med fleksjob ...

Det der mangler er en rettesnor for hvornår nok er nok ...

der må være en grænse vi kender godt alle sammen det at man ikke ligefrem kommer til bedre helbred ad åre, derud over ved alle jo også godt med sig selv at det ikke bliver nemmere at komme tilbage til arbejdsmarkedet jo længere man går ledig ..

vi ved også alle sammen godt at uanset hvor sød og god en arbejdsgiver måtte være , så vil de altså ikke sætte penge til for at ansætte os , derfor er der kun en løsning på fleksjob kontra førtidspension ...

Når kommunerne skal afgøre om man skal have førtidspension eller fleksjob må og skal de kigge på ens arbejdsevne kontra hvad vil arbejdsmarkedet bruge og der skal være en skille linje , den er næsten nød til at være en effektiv arbejdstid på 12½ time da alt under det vil give et underskud til arbejdsgiveren ...

dernæst må og skal det være sådan at hvis man fra kommune og fleksers side har fejlet i at finde job , i feks tre år , så må man nok bide i det sure æble og sige at så må det være fordi der ikke er job til folk med den arbejdsevne og formåen og man må have dem på førtidspension ....

man kan ikke være bekendt fra samfundets skyld at køre folk ud på et sidespor for at spare penge for samfund og kommune.

Dog er der altså en ting mere der kunne være godt og måske kunne hjælpe mange i job og det må være flere hjemmejob ...

jeg kan og vil ikke tro på at det er sådan at der ikke findes hjemmejob i danmark mere ( jeg er selv tilmeldt en hjemmeside hvorigennem man kan søge job , men det koster penge og man skal bo inden for 30 km af arbejdsgiver) men jeg kan se at der faktisk er mange job...

men disse er jo stk lønnet , eller de bruger børn til jobbene .. men tænk hvis man tog nogle flekser i stedet for , mange flekser jeg kender til har måske en arbejdsevne på 13-15 timer (undertegnet inkl) men i det øjeblik at man ikke skal være afhængig af tider , af transport af pauser på arbejdspladsen ( i mine profil står der at jeg skal have mulighed for at lægge mig ned he he ) ja så ville der være en god mulighed for at mange flekser ville kunne komme endda lidt op i tid.

Så måske lidt nytænkning i Hjorten og hans pisk ville kunne få nogen af os tilbage blevende ud ...

Han kunne svinge pisken over arbejdsgiver sådan at de blev pisket til at give hjemmearbejde til flekser...

Men de arbejdsgiver de slår hårdere igen end de syge gør , så det tør han ikke
  Besvar med citat