Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2011, 21:29   #3
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Hej Katharina, skønt du kom igennem mit lange indlæg

Ja jeg har været meget igennem i mit på papiret korte liv, føler også at jeg allerede har levet to liv.

Du har en hund, du elsker. - Meget!

Og du har haft en hest, du selv havde sparet sammen til, som du var meget glad for, men som blev syg og skulle aflives. - Havde fået hende af min mor og mormor, men betalte alle månedlige udgifter (opstaldning, foder, dyrlæge, smed, udstyr osv). Hun havde skævt korsbåndsled og lændeproblemer og efter en mislykkede forsøg med kiropraktor, massør o.lign måtte jeg selv følge min mavefornemmelse og de sidste par år trænede jeg hende selv uden hjælp men det blev aldrig helt godt pga de problemer, hun havde været meget igennem og var meget nervøs da jeg fik hende så har brugt mange kræfter og overskud på at få hende "normal". Det blev for meget nu og hun fik det værre fysisk så tog beslutningen om aflivning for vores begges skyld. Skal fokusere på kampen om at få hjælp.

Selvfølgelig er det et savn at miste din hest!

Jeg ønsker for dig, du kan spare op til en ny hest. - Det ønsker jeg ikke på nuværende tidspunkt men tak.

Du er vokset op på børnehjem - men du har kontakt med din mor - og har hjulpet din mor i hendes cafeteria i perioder - med god kontakt med din mor og hendes ansatte - og du har tjent gode penge - og du har været i gang med uddannelse på SU. - Jeg er vokset op hos min mor og i perioder også min mormor, kom som 14 årig på kostskole men blev taget ud efter 7 mdr og kom senere på døgninstitution/behandlinginstitution hvilket var et helved! Tjente ikke særlig meget ved min mor da jeg ikke kunne arbejde ret mange timer så som regel 4500,- kr udbetalt. Har ikke været på SU da jeg var på VUC som 17 årig men måtte droppe ud da jeg ikke kunne komme op og komme afsted og skulle have arbejde alligevel da jeg skulle have min hest jo

Du har mange diagnoser. - Jep.

Men det værste er - at du er alt for alene - hører jeg - henvist til kontaktpersoner - som ikke forstår dig. - Jep!

Har du en god bolig - med god plads til at have en hund? - Nej det har jeg pt ikke, bor på 35 kvm med stue/soveværelse og "køkken" i ét og kun 10 cm bordplads på hver side af vasken. Så selvom jeg er økonomisk presset pga mine impulskøb kan jeg ikke lave alt min mad selv og bage mit brød osv for det er der ikke plads til og opvasken kan ikke være der selv hvis jeg forsøgte og har kun en miniovn. Har dog fundet en super lejlighed på 73 kvm med fælles gårdhave og have med græsplæne, stort køkken og opvaskemaskine, badeværelse med tørretrumbler og vaskemaskine, stor stue og mindre soveværelse. I bygningen ved siden af min mor så hun vil betale noget for at vaske hos mig og noget el og jeg kan altid skrive eller ringe til hende. Håber dog bare at kommunen nu bevilger enkeltydelsen til dep, flytning og en seng (har en sovesofa der giver mig ondt i ryg og lænd). Det går jeg og venter på nu og er meget presset tidsmæssigt, skal egentlig overtage den d.1/4 og flytte ind d. 4/4.

Har du mulighed for opstaldning af hest i nærheden af, hvor du bor? - Det havde jeg her hvor jeg bor nu ja. knap 3 km til et super sted og billigt også. Men skal ikke have hest foreløbig.

Vil du spare op til at købe en hest igen? - Nej

Har du en uddannelse i tankerne? - Nej har ikke haft nogen drømme, tanker eller ideer i flere år. Kan slet ikke se mig selv gennemføre noget som helst. Bare det at komme til at kunne have en normal hverdag med tøjvask, madlavning, opvask og rengøring er hvad jeg drømmer og håber jeg kommer til at få.


Jeg tror ikke, du har en ekstra diagnose i OCD - heldigvis! - Okay.


Men jeg kommer til at tænke på Aspergers syndrom, når jeg læser din beskrivelse nedenfor:

- Aspergere er meget velbegavede

- koncentration om socialt samspil er svært

- Aspergere har behov for meget struktur omkring sig, som du beskriver

- de holder styr på tekniske detaljer omkring sig, som folk ikke ellers plejer

- de er glade for dyr, som er mere beregnelige end mennesker.


Så jeg ser dig som en velbegavet pige Aspergers- ikke med OCD. - Okay det er der sgu aldrig nogen der tidligere har sagt eller vurderet. Men i mine første mange skole år var jeg også den bedste i skolen, lavede mange ekstraopgaver til irritation for lærerene, læste alt i rummene allerede dengang, har en super hørelse som er ekstrem i forhold til andre og ser også super godt.

Ang asperger: Tror jeg ikke det er noget jeg har da jeg ikke har mange af symptomerne.
Jeg tænker altid på andre end mig selv først og forstår bedre end alle andre hvordan de har det (asperger har manglende empati for andres følelser).
Og de skulle være normalbegavet. Det er ihvertfald det jeg finder om og en del andet der ikke passer på mig

Sidst redigeret af Webmaster; 17-06-2011 kl. 19:14. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat