Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2011, 16:23   #10
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
jojo men stadig 40 % af beløbet og så kommer der ATP også 40% osv det er jo mange penge de vil stå til at tabe jo være ved at dø før pension alderen jo,og begravelse er ikke billigt 30.000 kroner enda hvis du er heldig
Nu betaler du kun 40% en gang. Men hvis vi nu bare siger at jeg dør når jeg er 60, i et forfærdeligt uheld med en plæneklipper.. Så vil boet efter mig få udbetalt (450kr x 12mdr) x 29 år (Jeg er 31) = 156.600 -40% = 93.960 kr. Til sammenligning har jeg kun betalt (90 x 12) x 29 = 31320 kr. Det er i 'nutidskroner' det her, den bliver jo forrentet og investeret på samme måde som alle andre pensioner, så den beholder realværdien - derfor behøver man ikke tænke på 'forrentning' det sørger ATP for.

På den måde er det en pæn forsikring, og måske lidt til hustru/børn efterfølgende ;-) Det er kun fra pensionsalderen (67) og de 3½ år frem, at der er et 'underskud' for ens eget vedkommende på det. Det er også derfor ordningen er så lukrativ, hvis man dør før tid, så er begravelsen betalt, hvis man dør efter... så kan man også få mad på bordet og tag over hovedet :-)
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat