Se enkelt indlæg
Gammel 22-04-2008, 14:37   #10
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Skotten: Jeg ved ikke om det står skrevet nogen steder, men en evt arbejdsgiver kan jo max få refunderet 2/3 af din løn fra kommunen og derfor er der ikke ret mange der vil ansætte folk i fleks under tolv timer da det så bliver en udgift for dem. Hvis arbejdsgiver får refunderet 2/3 af lønnen betaler han jo kun selv for ca 12 timer (fuld tid er jo 37 timer) og derfor er det negativ forretning for ham at have en ansat mindre end 12 timer. Måske Zuza eller Stella kan forklare det bedre.... hehe.. Ved faktisk ikke om det står skrevet nogen steder.

mumle: Jo det er perfekt at der er opfølgning i næste uge. Du tager selvfølgelig kun afsted hvis du kan holde til det ellers må du melde dig syg, og så møde op til opfølgningsmødet. Der siger du at det ikke går, og forhåbentlig kan den ansvarlige der hvor du er i prøvning også se at det ikke går, og udfra de ting kan din jobkonsulent stoppe prøvningen. Det var i hvert fald hvad der skete under mit forløb. Derefter fik jeg brev fra min sagsbehandler på jobcenteret (beskæftigelsesmedarbejderen) om at vi skulle have møde. Til mødet var tonen klar. Jeg skulle indstilles til ftp da alle muligheder nu var udtømt. Jeg har så massive kognitive problemer at jeg ikke vil kunne gennemføre en boglig uddannelse og markant træthed som følge af min sygdom at jeg heller ikke kan magte fysisk arbejde. Så på det grundlag har min sagsbehandler indstillet mig til ftp og den skal på møe på mandag, så puha jeg går og er lidt nervøs.

Hvis det ender med at du bliver indstillet til ftp, så brug ventetiden på at vænne dig til tanken. Jeg havde også regnet ned at revalideringsforløbet var det der skulle til og jeg så kunne komme i fleks, men sådan blev det desværre ikke, og det er proces at komme til erkendelse af at det er for det bedste man kommer på ftp. Min sagsbehandler sagde til mig at det jo ikke udelukkede mig fra arbejdsmarkedet for altid. Jeg kan altid få min pension sat i bero og få en arbejdsprøvning på ny, hvis jeg føler jeg får det bedre, og den mulighed vil jeg da helt sikkert gøre brug af hvis den dag kommer. Derudover må man jo tjene ca. 60000 om året ved siden af sin pension så man kan jo sagtens finde et skånejob et par timer om ugen for at få det sociale netværk som er så pokkers vigtigt for vores psyke.

Håber det var svar på dine spørgsmål ellers skriver du endelig igen.

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat