Se enkelt indlæg
Gammel 19-01-2015, 20:33   #290
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ombudsmanden august 2014

Kommunes mangelfulde reaktion ved modtagelse af underretninger om to socialt meget udsatte børn

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...sager/2014-19/

En kommune modtog i løbet af et år 11 alvorlige underretninger vedrørende to socialt meget udsatte børn.

De efterfølgende 10 underretninger kom fra politi, skole og borgere

Ifølge ombudsmanden undlod kommunen i meget alvorlig grad at efterleve de lovregler, der skal beskytte børn og unge mod omsorgssvigt.

Samlet set anså ombudsmanden kommunens helt utilstrækkelige reaktion på den lange række af underretninger med alvorlige bekymringer for børnene for at være fuldstændig uforsvarlig.


Denne sag har jeg tidligere nævnt i denne tråd.

Min påstand er, at hvis socialrådgiverne var statsautoriserede med personligt ansvar over for lovgivningen, havde vi ikke disse tidligere ulykkelige sager.

Fordi, at netop i denne sag må det være berettiget at stille følgende spørgsmål:

Hvem modtog den første anmeldelse?

Hvem modtog den anden anmeldelse?

Hvem modtog den 3die anmeldelse?

4

5

6

7

8

9

10

11 ?

Hvem blev disse 11 anmeldelser afleveret til?

Hvem besluttede at der ikke skulle påbegyndes en §50 børnefag undersøgelse?

Hvor finde de 11 anmeldelser i dag?


Hvem blev presset og af hvem, som om anmeldelserne ikke var modtaget?

11 anmeldelser kan nødvendigvis ikke forsvinde af sig selv.


Der skal en bevidst handling til, eller en bevidst samtale imellem de ansatte embedsmænd/SB/socialrådgivere som udmunder en afslutning om, hvad der efterfølgende skal ske med 11 anmeldelser. I denne sag "ikke skal ske"

Politikerne har lavet nye regler = nyt system med ord, så fremtidige sager undgås. Men de gamle regler har været tilstrækkelige.

Vi ... samfundet kræver at professionelle, der afleder vores menneskelige efterladenskaber, skal være autoriserede. AUT VVS-kloakmester.

Men for vore vigtigste, børnene, så laver vi bare lidt om på systemet og udtaler kloge ord med fast stemme.

Jeg fatter det ikke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat