Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2010, 19:01   #10
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mariepigen.
Har samme problem som dig.

Nu ved jeg ikke hvilken form for behandling der ligger bag dit handicap/sygdom. I mit eget tilfælde kræver jeg medicin for at fungere et nogen lunde normalt liv. Uden er jeg ganske hjælpeløs. Jeg har haft et meget kompliceret sygeforløb. og det tog lang tid at finde ud af hvad jeg fejlede. Derfor ligger der over 1 års dokumentation for mit funktionsniveau uden medicn, og hvilken hjælpeforanstaltninger jeg behøvede i form af hjemmehjælp, ledsagerordning mm. Alligevel har jeg fået afslag på merudgifter fordi man ikke mener jeg er omfattet af personkredsen. De har nemlig ikke beviser for mit funktionsniveau uden medicin.... Jeg ved så ikke hvordan man skal bevise dette???? Endvidere har man vurderet at jeg ikke vil komme i livsfare ved ophør med medicin, at jeg så bliver meget handicappet er underordnet.

Jeg har henvist til selvsamme principelle afgørelser som dig + sag fra ombudsmanden.

Min sag er lige blevet antaget i ankestyrelsen. De skriver at de har haft meget kort til at vurdere sagen og at formålet undersøgelsen kan ændre sig.

Personligt tror jeg formålet vil komme til at undersøge spørgsmålet om at man skal vurderes uden behandling. Og selvom der allerede foreligger flere afgørelser på dette område, har det primært omfattet grupper hvor der uden behandling vil foreligge en livstruende situation.

Jeg kan kun opfordre dig til at klage igen, og håbe at ankestyrelsen også vil antage din sag.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat